La Perla Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 ...annet enn ost og kjeks. Og pastasalat (er litt forsiktig med karbohydrater om dagen). En venninne kommer innom i kvel "på et glass vin". MÅ man servere noe annet enn f.eks. peanøtter og chips, og i såfall har dere noen forslag?
Dronningen! Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 HVitvin eller rødvin? Om du går på polet og spør etter en terrassevin så får du flere alternativer....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 I følge min mor så passer ALT til vin
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Til rødvi er det kjempe godt med sjokolade til:) og gjerne den klassiske blandingen med peanøtter og rosiner faktisk:) Til hvitvin, kommer jo an på type da, men er det godt med jordbær, noe søtt eller reker med loff og grønn salat.
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Jeg elsker fetaost, oliven og tapini( kjeks) til vina.... :-)
La Perla Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2008 OK, mange fine forslag her. Jeg trenger tyeligvis ikke servere noe mer skikkelig "mat" - som metter, liksom? Vi har både hvit og rød vin, så hun får det hun liker. Tapas...det er jo gogt, men stress å lage....eller?
Dronningen! Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 I mange butikker får du kjøpt ferdige tapasbrett, gode men ikke så gode som hjemmelaget. Kos deg!
Pysa Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 ikke marsmellows i allfall..... (skulle kose meg med en kjekk mann en gang, vi hadde rødvin og marsmellows. ikke så godt sammen)
___ Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 Personlig elsker jeg freia melkesjokolade sammen med rødvin. Mulig det er sært ;-)
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 6. juni 2008 #13 Skrevet 6. juni 2008 tapas er jo alt mulig egentlig..og man trenger ikke såå mange retter. mine favoritter som også er super lett og lage: -marinert kyllingfilet,stekt. -kylling vinger med forskjellige dipper. -potet båter som man dipper i samme som kylling vingene. -fetaost -små kjøttboller(bruk vanlig kjøttdeig og bland med ett egg og det krydret man liker,stek som vanlige kjøttkaker og server med aioli..) dessert tapas: -tørket frukt -nøtter -kjeks -bær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå