snirkeline Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Bråsluttet dere eller trappet dere ned? Har sluttet de gangene jeg har vært gravid,kuttet ut på dagen da.Da var det ikke så vanskelig med tanke på den lille i magen....men har vært like glup å begynne igjen etter hver gang:-( Nå har jeg bestemt meg for at innen juni er gått,skal røyken være helt borte!Har trappet litt ned,for det begynte å bli litt vel mye nå.Men syns det er så drabelig vanskelig.Blir ikke til å være i hus med. Har dere noen tips om ting som gjorde det litt lettere å slutte? Vet ikke helt om jeg vil bruke nikotintyggegummi eller liknende heller,da blir man vel avhengig av det igjen? Må bare si at jeg kun røyker ute,aldri inne.Gjester må også gå ut.Mannen min røyker ikke,så det er jo enda noe at en slipper å bli frista der....føler meg som en tosk som ikke bare kan kutte ut...
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Vel, jeg har kke, men men mamma og 3 av hennes venninder prøvde hypnose, og slutta på dagen! Ene venninda røyka 1 pakke TOBAKK !!!!! om dagen, og det er mye røyk!!! Mamma røyka 20 om dagen... ikke røyka siden...
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Jeg bare ga meg fra en dag til neste og tok ikke en røyk igjen før 2 år etter på en fest. Nå har jeg vær kun festrøyker i snart 8 år (hvilket vil si at jeg hittil i år har tatt ca 4-5 røyk) og det funker utmerket. Røyka forresten 15 om dagen tidligere.
snirkeline Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2008 Har faktisk vurdert den muligheten...kjenner en som sluttet på dagen han også etter det.Så kanskje det er noe i det.Er jo ikke mye penger å betale hvis det virkelig funker iallfall:-) Blir vel ca 15-20 om dagen her også,og det er altfor mye!
snirkeline Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2008 Da er du heldig som klarer å holde deg til festrøyk:-)Det funker ikke for meg,jeg vet at jeg ikke må røre det igjen hvis jeg slutter.Bare sklir ut igjen.
snirkeline Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2008 Det skal jeg sjekke ut nærmere:-) Verdt å prøve:-)
LegallyBlond Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Jeg sluttet på dagen. Prøvde flere ganger med å trappe ned, men ble for vanskelig å kutte de siste (men er jo bra å røyke mindre da). Når jeg slutta på dagen så var jeg liksom ferdig, så for meg var det lettere. Brukte ingen nikotintyggis/plaster e.l, men spiste mye drops, godteri, tyggis ol de første mnd etterpå, måtte liksom ha noe i munnen =) Det med humøret kommer seg, det gjør røykesuget og uroen i kroppen også. Gikk faktisk ganske bra de første ukene, så var det grusomt i 1-2 mnd før det ble bedre igjen. Det viktigste for meg var at jeg hadde bestemt meg. Helt. Ikke noen nøling eller at jeg bare kanskje klarer det. Tenkte at nå VIL jeg slutte, og jeg SKAL gjøre det NÅ. Disse tankene har jeg ikke hatt når jeg har prøvd å slutte før. Så tror det er viktig. Leste dessuten den endelig ikke-røyker boken - den hjalp meg også. Nå er det snart 5 år siden jeg sluttet, og det er myyyyyye bedre å være ikke røyker =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Bråsluttet med Daniel. Bråsluttet for noen uker siden. Funket helt fint for meg NÅR jeg gjorde det, men når denne "unnksyldingen" for ikke å røyke rmer var borte.. SÅ begynte jeg igjen.. Men, det er mitt valg. Foreløpig! ) Jeg ville VIRKELIG anbefalt deg å lese Allen Carrs røykeslutt bok. HVis du er motivert til å slutte å røyke, så funker den. Lykke til.
snirkeline Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2008 Så flink du har vært:-) Tenker også litt sånn at det er nok bedre å bare kutte tvert,istedet for å seigpine meg.Vil nok bli veldig vanskelig som du sier å kutte de siste. Har lest Endelig ikke-røyker en gang tidligere uten hell,men skal lese den på nytt nå:-) Er så utrolig lei av å drasse på den røyken overalt!
snirkeline Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. juni 2008 Skal begynne å lese boken for andre gang nå;-)Hjalp ikke første gangen,men prøver igjen!Den fikk meg iallfall til å tenke over ting på en annen måte. Føler meg vel også mer motivert nå enn jeg har vært tidligere,så er litt mer optimistisk nå:-)
LegallyBlond Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 Tror boken virket mest fordi jeg allerede var så fast bestemt på å slutte, så er vel mest der det ligger. Om du ikke får det til av deg selv, så er det jo absolutt verdt å prøve akupunkter eller hypnose. Var inne på tanken om det jeg også. Lykke til, du klarer det om du virkelig vil =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. juni 2008 #13 Skrevet 6. juni 2008 Jeg leste den før jeg begynte å prøve å bli gravid. Men.. Jeg var ikke motivert NOK. Så det tok to dager før jeg begynte igjen. Når jeg fikk den fordømte testen som viste pos, sluttet jeg. Men jeg begynte igjen.. På fredag tror jeg, når legens test på legekontoret viste negativt. Men, jeg skal lese boken igjen, nå vil jeg bli gravid og skal gjøre alt for å kunne bli det... Lykke til iallefall! =)
snirkeline Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. juni 2008 Da får du ha lykke til du også:-) Vi skal nok klare det:-) Og lykke til med prøving! :-)
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 6. juni 2008 #16 Skrevet 6. juni 2008 Jeg bråsluttet for tre år siden og har aldri hatt lyst på røyk etter det. Er veldig glad jeg gjorde det. Før det velykkede forsøket hadde jeg prøvd halvhjertet noen ganger ved å trappe ned, men da hadde jeg ikke egentlig tatt en beslutning om å aldri røyke igjen. Da sprakk jeg fort. Dessuten førte forsøket på å kutte ned til at jeg tenkte enda mer på røyk. Røkte 20 om dagen til en dag jeg våknet og tenkte at i dag skal jeg slutte. Jeg hadde virkelig bestemt meg, og leste så fort gjennom Easy Way av Allen Carr. Jeg sluttet den kvelden og fokuserte bare på den positive ved å være ikke-røyker. Det som var ekstra deilig var at jeg ikke gikk og hadde lyst til å røyke etterpå, og humøret mitt ble faktisk bedre etter at jeg sluttet. Mitt tips må være at du tar en beslutning og virkelig vil slutte, leser boken og er veldig entusiastisk over det som står der, selv om noe av det kan virke ganske banalt. Du må rett og slett hjernevaske deg selv til å skjønne at det bare er positivt ved å slutte.
snirkeline Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 6. juni 2008 Godtå høre noen sånne historier,det motiverer enda mer:-) Er så møkkalei av at det er krise hvis røyken er glemt igjen hjemme eller man skal sitte noen timer uten på en flyreise osv.... Nå vil jeg ikke ha den lasten lenger!Og hvis jeg virkelig tenker etter....hvor mange av de røykene jeg tar hver dag er det som virkelig smaker godt?Det er faktisk ikke mange
TurangaLeela Skrevet 6. juni 2008 #18 Skrevet 6. juni 2008 Jeg slutta på dagen da jeg ble gravid for 3 år siden og har ikke begynnt igjen. Jeg syntes det ikke var noe problem, og det var første forsøk på å slutte å røyke etter 7 år med fast røyking, 15-20 sig til dagen. Jeg har tro på hypnose, 9 av 10 slutter å røyke.
hit og dit Skrevet 6. juni 2008 #19 Skrevet 6. juni 2008 Slutta på dagen med rein viljestyrke. Hardt, men effektivt. Eg hadde eit par tilbakefall på fest, men tok meg etterkvart sammen og slutta med det også. Eg slutta for fire år sidan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå