Gå til innhold

IKM 10.juni - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikm 10.juni, men idag tidlig klarte jeg ikke å dy meg- og testet. Fikk en svak strek, men den var tydelig nok og på instruksjonsarket på CLEARBLUE står det at hvis man har en svak er man gravid! :)

Men det jeg lurte på er om den lille sprien må ha festet seg for at en skal kunne teste positiv, eller kan man teste svakt positiv mens den ennå "flyter" rundt i livmoren??? Klarer liksom ikke å tro det helt og slappe helt av...:) Bare teit å teste så tidlig egentlig!! :) Men sånn er det når man lever i spenning og dagene går såååå treigt! :)

Noen kloke hoder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I boken jeg har om temaet står det " når embryoet har slått seg ned i endometriet, stimulerer dette produksjonen av svangerskapshormonet hCG"

Det må jo nesten bety at hvis testen slår ut positivt, må jo spiren ha festet seg?! :)

Har du hatt noen symptomer siden du testet så tidlig??

Lykke til hvetfall, krysser fingrene!!

Skrevet

Takk for svar:) Da kan jeg bare håpe på at spiren har det bra og vokser!

Jeg har ikke hatt noen symptomer, men hadde på følelsen at det var noe på gang.. Har en jente fra før, og ble gravid på første pp med henne... Dette er min første pp for andremann, så jeg tror jeg er ganske heldig (fertil..:) ) Men det er jo tidlig ennå, så jeg føler meg ikke helt rolig og trygg..

Ifølge el-kalkulator skulle jeg ha el 27.mai, men tror jeg hadde el 25.mai så da tenkte jeg at jeg kunne ta en test for å se iallefall:) Det er jo så spennende at det nesten ikke er til å holde ut!

Hva med deg, når har du ikm? Lykke til- krysser fingrer og tær!

Skrevet

Jeg har IKM en eller annen gang i løpet av neste uke. Fikk pluttselig mensen 1 uke for tidlig sist måned, så da er jeg ikke sikker på hvordan det blir denne måneden....Men hadde positiv EL test for 1 uke siden, så regner ca 14 dager fra det:)

Du får holde oss oppdatert da vettu, skrik ut når du får en klar og fin postiv test:)

Masse lykke til!!

Skrevet

Hei!

Vi har det ganske så likt vi :-) Har IKM ca 11 Juni, så litt tidlig å teste nå. Hatt litt uregelmessige sykluser siden datteren min ble født (15 mnd nå), men de siste mnd har jeg havnet på omtrent 35 dager +/-.

de siste dagen har jeg kjent litt stikkinger i puppene, litt murringer innimellom, og litt sånn vokseverk/slitne legger... Kanskje bare noe jeg forestiller meg?! Uansett, kom hjem fra jobb kl.22.00 i kveld og hadde fått testene (staver) jeg bestilte på billige-tester. Jaja, får prøve en for moro skyld. Og gurimalla, etter 1 min ca var det en svak rosa strek der..... Tør ikke helt tro det enda, men får prøve en CB i morgen tidlig!

Blir spennende dette her nå da, for oss begge! Får vel evt ganske lik temin også :-)

Skrevet

jeg testet svakt positivt 1-2 dager før IKM, men fikk blødninger dagen etter. og da var testen negativ:( ikke for å la deg miste håpet, men er bedre å ikke ha for stort håp, istedet for å bli drit skuffa..

masse lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...