Gå til innhold

Når sluttet guttene deres med bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har akkurat fyllt 3, men er ikke særlig gira på å gi opp bleien og gå på do:-) Når bør det skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min fyller 3 år nå i juni. Han har begynt å si i fra av og til når han skal tisse men han nekter å bæsje å¨do. Jeg føler det varierer veldig fra barn til barn. I barnehagen hans er det flere som er 3 1/2 år som fortsatt har bleie om dagen. Ped. lederen i barnehagen sier at det er vanlig at de slutter med bleie da de er alt fra ca 2 år til 4 år.

Skrevet

min fyller 4 i august..nettopp sluttet nå

Skrevet

Min sluttet med bleie på dagen da han var 2,5 og på natten da han var 3. Han sluttet egentlig mest av seg selv, jeg trodde det var tidlig, men plutselig ville han ikke ha bleie mer og ville gå på do. Han ville ikke på potte og ikke bruke doring så det var rett på "stor do".

Skrevet

Eldstemann sluttet når han var ca.3,5 år.Minstemann er 2,5 år nå,har begynt å trene på å sitte på do,men ikke kommet noe enda.Har ikke veldig tolmodighet der han sitter:-)

Skrevet

Min sluttet for 2 mnd siden:) han blir 3 år i juli..

Skrevet

Min slutta da han var 2 1/2 og en mnd senere på natta.

JEG var drit lei bæsje-bleiene og spurte om han heller ville gå på do og bruke truse slik som voksne og store-gutter gjorde. Det ville han, så jeg gikk og kjøpte kule undikker med spidermann, donald og andre kule ting på. Han ble da satt på do når han sto opp og etter hvert måltid. Jeg sa at det var noe alle gjorde...og gikk følgelig på do selv også, da. Han hadde tre-fire uhell hos dagmamman første dagen og det var fordi han ikke hadde forstått at de hadde do også, hehe.

Når det bør skje for dere er vel opp til dere, men personlig var målet mitt å få ham bleiefri før 3 år.

Skrevet

En var nettopp fylt to, dei andre var tre og eit halvt begge to. Dei slutter når dei er klar (men det er praktisk hvis dei er klar om sommaren...)

Skrevet

Ekdstemann var akkurat 3 og mini er ikke fyllt to enda men baesjer allerede paa do og gaar mye uten bleie, men har uhell saa vil ikke si han er toerr enda, men naermer seg det gjoer han.

Han nekter forsaavidt aa ha bleie paa ....

Skrevet

Slutta da han var 3 1/2år....hadde trolig slutta litt tidligere hvis han ikke hadde gått i barnehagen. Var kun der han tissa seg ut.

Skrevet

På 3 års dagen sin sluttet han med dagbleie,1 uke etterpå sluttet han med nattbleie ;)

Skrevet

Gutten min slutta i fjor sommer, slutta med bleier på dagen da han var 2 år og 5 mnd, og på natta da han var 2 år og 6 mnd. :-) Han var veeeeldig klar for å slutte med den selv da. :-)

Skrevet

Min eldste slutta noen mnd etter han fylte 3, i februar (brukte blei i bhg når de var ute). Men han klarte ikke å kutte ut natt bleiene før han var over 5, Det var vel nå i april, nattbleiene har hvert veldig våte selv om vi har begrensa drikke på kvelden og hvert mye på do, men plutselig så klarte han det.

Skrevet

Storegutten min sluttet plutselig en dag da han var 3 år og 2 mnd. Det kom uten forvarsel, og han har knapt hatt et uhell ;-)

Nå har han sluttet med bleie om natten også (3,5 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...