Gå til innhold

Gravid igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant i går ut at jeg er gravid på nytt, førstemann ble nettopp 13mnd.

Vi har eller det vil etter hva jeg nå forstår jeg sagt at vi skal vente til han nærmet seg 3 med å få en til.

Har hatt mistanke noen dager, og fortalte det til samboeren forrige dagen at jeg var forsinka. Han ble stille og ville vel ikke prate så mye.

Men i går etter testen måtte vi jo.

Så han mener at vi ikke skal ha en til, er for slitsomt med en. Vi er foreldre til verdens snilleste gutt, sov natta igjennom før han var 6 mnd og sover i dag fra 7-6. Må jo opp da for å komme seg til barnevakt :)

Jeg er jo enig i at det blir slitsomt med to på under to år, men er i utgangspunktet imot abort. Han viste at jeg ikke gikk på prevansjon og siden han synes det var greit med ubeskyttet sex trodde jeg ikke at han var så imot en til....

Vet dette ble rotete men måtte bare få litt ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vedde på at om dere får en til, greier dere fint å takle dem begge. Du må også huske at nr 1 blir mer og mer selvstendig framover nå.

Skrevet

Min var 12mndr da jeg ble uplanlagt gravid.. Vi ville også egentlig vente litt, jeg skulle jo gå skole og greier til høsten jeg. Men vi var aldri inne på tanken på abort. Vi skal ha dette barnet, selvom det blir slitsomt de første åra. Tenk hvor mye moro de får sammen også? Og hvor mye gøy dere som foreldre får det, selvom det blir tettere enn dere hadde planlagt?

Dere får finne ut av hva som er best for dere selv. Men jeg er sikker på at dere finner krefter til en ny liten verdensborger om dere velger og beholde denne også :)

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten! Dette klarer dere helt fint! Mannen din har nok bare litt kalde føtter akkurat nå, men han vil nok forandre mening tilslutt:)

Ønsker dere lykke til:)

Skrevet

Hei

Dette blir jo en perfekt aldersforskjell, ca to år!! Jeg ble selv gravid på nytt (planlagt), da nr en var 13 mnd. Dette går så bra - det er helt vanlig å ha to år mellom ungene nå.

Skrevet

Kjære HI..

Min datter er 13 mnd, og jeg er uplanlagt gravid med nr 2, 2 mnd på vei, fant det ut tidlig denne uka. Jeg tok en test som ble svakt positiv, men jeg, mitt fe, tolket den negativ. Jeg ble så letta! Gikk hele dagen og var så glad for at jeg ikke var gravid. Haha. Så var jeg enda litt kvalmere dagen etter, og jeg leste mer på bruksanvisningen på testen. Skjønte at en strek er en strek - jeg er gravid likevel. Helt ærlig - jeg hadde lyst til å gråte! Det passer så dårlig, jeg blir brud med mage, jeg får ekstremt lite penger til neste år, og jobben min led noe sinnsykt under forrige svangerskap fordi jeg var så syk hele tiden. Et nytt svangerskap, etter det helvete det var forrige gang fristk i minnet... nei, nei, nei....!

Nå har det sunket inn, og jeg har avfunnet meg med situasjonen. På en måte er jeg mer glad denne gangen, fordi jeg vet hvor utrolig fantastisk det vi har i vente er. Alt annet blir faktisk ganske lite i forhold.

Det jeg prøver å si er, se stort på det - før eller siden ville dere sikkert ønsket et barn til, og det er liten grunn til å vente :) Det ordner seg, og dere kommer til å elske småtten dønn fordervet uansett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...