Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt bleielykker hver dag i det siste. Veldig kjedelig når et plagg bare varer noen timer før ryggen er full av bæsj og vognunderlag må skiftes etc. Jenta vår veier 6,2 kg nå og bruker Libero 2. Har og prøvd 3, men da lakk det på siden isteden. Noen som har noen råd? Liggestillinger som er bedre enn andre? Andre bleietyper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råd mottas med takk... Sliter med det samme. Bæsjer igjennom nesten hver dag.. Alt kommer med en gang her, så er det så trykk i det virker det som. Kommer enten opp ryggen, eller nedover lårene. Det er så mye at jeg tviler på at det er noen bleie som klarer å holde på det, hehehe. Hun får det iallefall ut, bra det da!=)

Skrevet

Libero 3 er jo fra 5 til 8 kilo- så er jo den størrelsen som er mest rett for dere. Noen sier jo og at bleien kan lekke mindre om str er større. Min lillegutt lekte urin i Libero sine 2 bleier, så byttet til 3 litt før han var 5 kilo. Og det var ikke lenge de var brukt, siden han var 4398 når han var født.

Noen bæsjer jo så mye på engang at ingenting holder tett- kan jo være at du har en sann unge. Eller du kan prøve andre bleier, Pampers, Coop eller andre billigmerker.

Når de ligger, noe de gjør veldig mye av når de er så små renner det jo opp på ryggen uansett om det lekker- og sitte skal de jo ikke gjøre for mye så tror ikke du kan endre noe der for å slippe ulykker.

Skrevet

Hei

Vi har som regel hatt lekkasjeperioder når tulla har vært "mellom" bleiestørrelser. Gikk over til 4 i pampers litt før hun ble syv kilo, disse hadde vi noen uhell med i begynnelsen men de siste ukene har det vært helt tett. Har prøvd up&go (føltes litt snålt i og med at det er lite up og i allefall lite go på en 4,5 mnd gammel baby), disse er egentlig utrolig bra siden det ikke er mulig for babyen å vri seg rundt og tulle til med festene som på vanlige bleier. Verdt et forsøk?

Skrevet

Vi har samme problemet og baby på samme str. Vi bruker libero midi, nr 3. Den er veldig stor rundt lårene, så da drar vi bleia høyt opp og fester teipen langt nede foran på bleia, slik at den passer rundt lårene. Funker veldig fint, men det er selvsagt uhell en gang i blandt forsatt, men ikke HVER gang sånn som det var før vi begynte å feste bleia annerledes.

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke det er til å unngå helt, men det jeg har hatt god erfaring med - når jeg da ellers har funnet frem til rett bleiestørrelse; ikke altid det stemmer med kiloene, så jeg tror du skal bruke Libero nr. 3. Når du setter på bleien er det viktig å dra frem kanten av bleien som sitter rund lårene. Ikke så let å forklre, men det er liksom een slags strikk rundt lårene og ofte er den ytterste kanten liksom foldet inn. jeg har god erfaring med å "brette den utover"; da lukker strikken rundt bena bedre. Ellers så hjelper det jo om bodyen holder bleien godt på plass, dvs. at den ikke er alt får stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...