Giinaღ Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Jeg klarer ikke å glede meg over graviditeten. Mistet i MA sist og klarer ikke å tro at det skal gå bra denne gangen. Ikke har jeg så mye symptomer heller til å være over 6 uker på vei. Puppene er fortsatt litt ømme og er myyye sulten. Må ikke tisse mer enn normalt og heller ikke like trøtt som jeg var i starten. Må ærlig si at jeg synes dette er ganske slitsomt. Skal på ul neste uke, men er forberedt på det værste også denne gangen. Er det andre som føler det på samme måte?
Avokado Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Sjønner godt hvor du kommer fra. Hadde det slik med førstemann. Hadde 3 SA. Viste ikke helt når jeg kunne slippe gleden løs. Husker vi var på ultralyd uke 9. Men, tok faktisk et par månder etter det før jeg klarte å slippe gleden løs. Trenger ikke være noe dårlig tegn m få symptomer. Selv synes jeg du er "heldig". Sliter selv med sterk kvalme, oppkast. Ambefales ikke! Uansett må du ha masse lykke til. Krysse fingra for at spiren sitter denne gangen!! Klem
flypapir Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 JAAAA! Jeg har det akkurat slik som deg! Ikke noe moro..... Jeg mistet i sa i oktober og i ma i februar og slipper absolutt ikke gleden løs enda. Har ingen tro på at dette skal gå bra, så det er en forsvarsmekanisme (som kan være god å ha)... Jeg er 7 uker på vei i dag og har også veldig lite symptomer. Er litt kvalm, men ikke på langt nær slik jeg har vært de tre andre gangene jeg har vært gravid. Bortsett fra det er det kun lutt murringer i bekkenet som tilsier at jeg er gravid, men de kjenner jeg lite til nå for tiden. Tar hcg prøver ukentlig, og svarene jeg fikk sist uke viste at hcg´et ikke hadde fordoblet seg annethvert døgn slik det skal. Tok bare litt lenger tid, men jeg er uansett bekymret. Får svar på ny hcg prøve i dag og håper å komme sterkt tilbake.... Nå er jeg også inne i den perioden jeg har mistet i tidligere (7+1 og 8+3), så nervene er nok litt ekstra i høyspenn de neste to ukene. Skal heldigvis til ul den 18., og da håper jeg å se en liten reke som koser seg. Vet ikke om jeg blir så mye roligere av det da jeg mistet en uke etter å ha sett spira sist, men det er nå verdt et forsøk.. Puh, ble skikkelig negativt dette her gitt, men godt å få "tømt seg" litt også... Uansett så må vi jo prøve å tenke at en gang så MÅ det jo gå bra, og hvorfor skal ikke den gangen være nå?? Jeg skal hvertfall krysse fingre og tær for deg!
tingeling*74 Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Ikke sikker på om det hjelper meg å være mye inne på BIM. Bekyming og redsel er smittsomt tror jeg.... Men så er det veldig lærerikt og spennende på samme tid. Litt sånn skrekkblandet fryd dette. Spesielt for oss som er gravide for første gang... Men mange lykke ønskninger til alle...
flypapir Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 tingeling: Kan nok være lurt å sile ut de "verste" innleggene ja.... Her skrives det jo veldig mye om å miste osv, selv om det skjer med de færreste. Man kan nok lett bli smittet av andres bekymringer...
tingeling*74 Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Takk Marthe: Ja det skrives mye om å miste... Men lever likevel på min lille rosa sky og klamrer meg til at det ikke skjer med oss.... Og prøver å glede meg alt jeg kan. Skal til min første legetime den 11 og håper da at alt er bra!
Giinaღ Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2008 Hei, Marte. Huff du har vært gjennom både SA og MA, føler virkelig med deg. Kom gjerne innom når du får hcg-svaret ditt i dag. Krysser virkelig alt jeg har for at alle gode ting er tre for deg Vet at det kan være smittsomt med alle bekymrings-meldingene, så man bør nok sile bort det man ikke vil lese. Men for oss som har mistet, så er det bare slik at vi trenger å dele tanker med hverandre. Iallefall gjør jeg det. Det er, som Marte skriver, de færreste som opplever dette, så synes man bør være positiv men også realistisk.
vi3blir4 Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har det også akkurat sånn som deg, bortsett fra at jeg ikke har mistet tidligere da. Mistet symptomene (var kvalm, hadde veldig ømme pupper, svimmel, trøtt, sulten osv.) da jeg var ca. 6 uker på vei, bortsett fra at jeg har bittelitt ømme pupper enda da. Har vært utrolig bekymret og trodd at det hadde gått galt, så jeg bestilte meg time hos privat utvendig ul og var der da jeg var 8+5 (er 9+1 i dag). Var så utrolig nervøs, men de fant med en gang en liten krabat inni der med et hjerte som slo! Fikk også beskjed om at alt såg bra ut og at det ikke var noe som tydet på at jeg holdt på å miste. Har fortsatt ingen symptomer, så føler liksom ikke at jeg klarer helt å slå meg til ro.
Cillepille Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Mistet i ma i januar jeg lover det går opp og ned, fra å være positiv ene dagen til å tro at det er gæli neste dag. Nå har jeg kommet meg til uke 13 straks og slapper enda ikke av;-). Det hjelper å se på ultralyd har nå vært på 3 stykker hehe. Men det holder et par uker også får jeg litt angst igjen. Men jeg tror når man kommer så langt at man kjenner daglig liv så går det bedre.
flypapir Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 tingeling: Nyt tiden og kos deg på din rosa sky du! Giina: Svaret på hcg prøven min kom dessverre ikke før legekontoret stengte i dag, så nå må vi vente heeelt til mandag! Menmen, overlever jo det og! Håper dere får en fin helg jenter!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 7. juni 2008 #11 Skrevet 7. juni 2008 Hei Giina! Jeg mistet også i MA i begynnelsen av februar!Og har 2 SA bak meg, så denne gangen lever jeg på tå hev! Jeg trodde det endte dårlig for meg her forgje helg, men på ul på tirsdag fant de et lite foster, med begynnende bankende hjerte. Så det var en utrolig deilig følelse, men er selfølgelig bekymret igjen nå! Men skal på en ul i neste uke og en gyn ul uka etter der! Grunnen til bekymring er at jeg har en cyste på høyre siden.Går sikkert greit håper jeg! Jeg er kvalm og jeg elsker det!For meg er det t sikkelig godt tegn, så det gjør meg ingenting!!Ellers så har puppene blitt større men ikke ømme.Og må på do sånn ca hvert kvarter! Når var det du mistet i MA giina?Husker deg i hvertfall i fra bli gravid! Cille, enten så har du full innboks ellers så nekter du meg å sende mail til deg, så får ikke svart på mailen din! Men som du ser over så går det fremdeles fint, og håper det vil gå fint helt til jeg er i mål! Blir fulgt opp til de grader!!Enn med deg da?Trives du over i 2 trim? Jeg har termin 31 januar i følge kalkulatoren, så håper det blir januar baby, siden datteren min ble født 12 februar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå