Gå til innhold

når er det normalt å få melk i puppene?


CarinaBallerina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hallo:) fint å høre at det er flere... jeg er i uke 20 + 2 nå, og har kunnet presse ut hvit væske i 2 uker. av og til kommer det noen dråper uten at jeg klemmer også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uke 20 + 4, å det har kommet blank veske ut, melk er det vell ikke (i mitt tilfelle), men det er nok et "forvarsell"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21+4 og har hatt melk i et par uker nå. Spurte legen om dette i går og hun sa at det var helt normalt. Du skal visstnok ikke klemme på puppene for da stimulerer du melkeproduksjonen, og det ønsker vi jo ikke ennå! Bare godt å se at de fungerer synes nå jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhm... jeg er 22+3 og har ikke merket noe slikt som dere snakker om...blir nesten litt urolig! har "ALLE" fått???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det ganske tidlig selv, men vet av andre som ikke har fått det i det hele tatt.. så tror nok ikke du skal bekymre deg for mye om du ikke får det;) er nok like normalt begge deler tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det ikke i forrige svangerskap (hvertfall ikke som jeg la merke til) men nå har jeg begynt å få litt klar væske i uke 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kreps `79:

Jeg er gravid i uke 23 og har ikke melk. Mitt tredje svangerskap. Det vikrigste er jo at melka kommer når du trenger den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk bittelitt i 22 og 23.uka ikke mange dråpene men alikevell, må si jeg ble litt overraska men da er det iallefall ikke unormalt ser jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det er de som ikke allerede har fått melk, kjente jeg ble litt engstelig. igrunn glad kroppen ikke har begynt å produsere enda og beror meg nå med at det kommer når det nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap rant det melk ut UKA etter jeg hadde tatt gravi.testen, ble litt sjokkert, ingen sakte tilvenning til tanken om amming her, nei. Måtte gå med ammeinnlegg hele svangerskapet.. Denne gangen har det heldigvis ikke kommet før nå nettopp i uke 23. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du...fikk melk tidlig både denne gangog sist gang...ca uke 16.

Ikke så kjekt med ammeinnlegg store deler av svangerskapet, men fordelen min var at da vesla ble født kunne jeg amme henne og hun ble mett fra første gang jeg ammet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sånn på ene siden i uke 6. Ble sånn på begge sider bare et par-tre uker etterpå.

 

Da det var bare på 1 side kom det ut hvitt, mens nå kommer det bare ut blankt og klissete på begge sider. Heldigvis bare når jeg klemmer, ikke av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente også jeg begynte å bli litt stressa av å lese denne tråden... Jeg har heller ikke merket noe til melkeproduksjonen!

 

Regner med den kommer når vi virkelig trenger den...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke har fått melk... Det er helt normalt. I forrige svangerskap fikk jeg nok rundt uke 25. Nå er jeg i 23. uke og har ikke fått (men ammet førstmann fram til jeg var ca 2 mnd på vei, tror ikke det har noen betydning). Min mor som har født 4 barn sier hun aldri merket noe til råmelk før fødselen, men har hatt mer enn nok melk til oss alle sammen;) Når babyen kommer og får ligge å suge på puppen skillen hormonet Oxytocin ut og da stimuleres melkeproduksjonen. Samme hormonet gjør også at livmora trekker seg lettere sammen etter fødselen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en er gravid er det vanlig at det kommer litt råmelk ut av areola, men dette er ikke melk. Fargen på den er nesten helt blank. Selve melken kommer ikke i puppene før etter barnet er født. Men den første råmelken er (før melken er kommet) er veldig bra for barnet, for det inneholder antistoffer som bygger grunnlag for barnets immunforsvar. Selv har jeg bare sett noen få flekker i BH'en, og jeg er i uke 24. Her er alt normalt omtrent noen er tidlig og noen er sen, og noen har mye og noen har omtrent ingenting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misspell:

Jeg hadde melk de tre siste ukene før fødselen, ikke blank, men hvit melk, noen får dette, men det er ikke så utbredt som små lekkasjer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er normalt uansett om man får melk tidlig eller først når man trenger det:) Ble temmelig ovveraska da det var små, gule flekker i BH`n allerede i uke 20, og det som kommer ut er tykk, gul råmelk i mitt tilfelle. Ikke mye da heldigvis:) Rart å se melk komme ut av sine egne pupper!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...