Gå til innhold

Råd mot soleksem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg fått soleksem, noe jeg aldri har vært plaget med tidligere.. får skylde på disse hormonene :) I helga skal jeg på båttur, og det blir vanskelig å unngå sola helt.. Noen som har noen gode råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør på aloe vera. Jeg syntes ikke kremene har hjulpet, men det som er inni blomstene hjelper. Eller så kan du smøre på saften fra en tomat. Det lindrer i hvertfall kløen.

Skrevet

Stikk på helsekosten og kjøp kapsler med BETAKAROTEN.. Virker både forebyggende og lindrende på soleksem.. Pluss at du får finere farge fortere og den sitter lengre :-) Anbefales på det sterkeste..

Skrevet

Hun på helsekosten mente at jeg ikke burde ta det når jeg er gravid.. i dag har jeg vært på apoteket.. hun anbefalte hydrokorison (1%).. trodde ikke det heller skulle brukes når man var gravid.. men det kan man visst..?!

Skrevet

man kan bruke betakaroten som gravid. det hun tenkte på var vell at kroppen danner a-vitamin av betakaroten. men den danner kun a-vit. hvis kroppen trenger det. mye bedre for kroppen med dette tilskuddet enn hydrokortison. =)

Skrevet

det eneste som virket her i huset for sønnen min som var så plaget at han ikke kunne gå ut var solkremen fra Marja Entrich som kjøpes på helsekost.

etter vi begynte å smøre med den er han blitt helt bra.

dyr solkrem, men verdt det.

Skrevet

Jeg har vært mer eller mindre plaget med soleksem i alle år, og når det først bryter ut er det kun sunblock som hjelper! Kjøp solkrem med MINST faktor 30 titt og ofte der du har fått eksem. Mot kløen hjelper det å smøre på xylocain elller cognac (må jo bruke denne alkoholen til noe nå som vi ikke kan drikke den ;) hihi)

Jeg har også gått til innkjøp av noen supertynne, nesten gjennomsiktige, langermede topper som jeg kan ha på meg om det blir for ille. Ganske deilig å få skjermet eksemen litt :)

Lykke til og kos deg på båttur!!

Skrevet

Jeg har vært plaget med soleksem i mange år...

Jeg har funnet ut om jeg bruker cosmica sin solkrem, som de selger på apoteket så blir det ikke så gale..

Smører meg med faktor 20, spesiellt på brystkassen....

Så bruker jeg hydrokortison på om kvelden om jeg får eksem, kortisonmå ikke være på når du er i sola..

Har heldigvis ikke fått soleksem nå disse flotte dagene, og det tror jeg er pga den gode solkremen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...