Gå til innhold

Angående grøt...fra smaksprøve til et helt måltid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå gitt poden smaksprøve(velling) på maisgrøt i tre kvelder nå, han gaper og koser seg veldig når han får det...når han ikke får noe mer blir han sint, når er det påtide å gi større posjoner??

sover bedre på natten av det til og med også!

han er 13 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gitt babyen på 13 uker grøt???

Trodde ikke man skulle begynne med det før de var minst 4 mnd - helst større??!

Noen spesiell grunn til at du starter så tidlig?

Jaja, det var jo ikke det du spurte om da..

Da gutten min var 6 måneder, og skulle starte med grøt, så sa helsesøster, at jeg skulle starte med 1 t-skjed om dagen i 1 uke. Så 2 t-skjeder neste uke, osv, til du har et helt måltid. Det var for at magen gradvis skulle venne seg til fast føde, slik at han ikke fikk magetrøbbel.

Skrevet

ungen din er jo ikke 3 måneder engang!!! det er altfortidlig å begynne med grøt nå!!!!!!!

jeg ga min litt og litt, men økte ganske mye raskere enn hun over sier. sxelv om det kanskje ikke er helt korrekt.etter en uke spiste han fulle måltider. aldri hatt noe trøbbel med magen. han er også helt vill etter det.

men jeg synes du skal vente.... magen hans er ikke klar for det der, han er for liten...

Skrevet

HI skriver jo her at hun gir velling, ikke ren grøt som jeg og mener at en på 13 uker er for liten til.

Men til spørsmålet ditt HI, jeg ville gitt velling videre, også om noen uker øke mengden med pulver, slik at det blir mer og mer grøtaktig. Gir du på flaske eller med skje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...