Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har surfet litt rundt på nettet (siden gynekologen IKKE ville svare meg på sprøsmål... -men henviste meg til internet!), blant annet på rikshospitalet sine sider..

Slik jeg kan forstå det så utreder rikshospitaler ufrivillig barnløshet. Hva slags utredning er dette? Er det den samme som gynekologen gjør? Hvorfor ble jeg da ikke henvist direkte til rikshospitalet? Når jeg nå går til en gynekolog ((fra i dag..) Merete Blakstad på Majorstuhuset legeklinikk), betyr det at hun eventuelt foretar ass. befruktning? Er dette da privat? Er det forskjell i pris?

Jeg er så frustrert, jeg skjønner ingenting av hva som er hva og hva vi egentlig driver med her! Hun (hersens) gynekologen var jo mer opptatt av å sende meg ut og hente inn neste pasient enn til å svare på et eneste av mine spørsmål! Jeg håper mer en NOEN gang før at vi klarer det selv, så jeg slipper å gå tilbake til henne igjen... :-( Dessverre er ikke oddsene så gode...

Håper noen av dere snille bimere kan opplyse meg litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikkert ikke svare deg på alt.. men jeg gjorde utredningen før jeg ble henvist for prøverør på riksen.

Vi startet med en masse blodprøver og mannen min måtte levere sædprøve. Så ble jeg innkalt til ny time når det var klart. Deretter var det videre til laparoskopi for min del og så ble vi henvist for prøverør. Hele utredningen kunne sikkert vært gjort ved riksen også.

Skrevet

Heisann!

Tror dette gjøres på flere måter, men jeg kan jo fortelle om hvordan det foregikk til oss.

Jeg gikk til privat gynekolog da vi hadde prøvd i 2-3 år. Valgte den private fordi jeg ikke ønsket å gå til fastlegen med dette problemet.

Du trenger å bli henvist til sykehuset av fastlegen din eller en privat gynekolog. Du må få klarhet i om hun har henvist deg videre, hun gjør jo ikke prøverørsbefruktning, du må i så fall på en privat prøverørsklinikk som volvat eller aleris.

Gynekologen gjorde ul.lyd av meg og så ingenting feil. Jeg fikk beskjed om å ta bl.prøver dag 21-23 for å se om jeg hadde hatt eggløsning(noe jeg hadde hatt) og mannen skulle ta sædprøve. På stolav kan man bare gå på morgen og avlevere sædprøve uten timeavtale. Når gynekologen fikk svar på dette (etter ca 2uker) henviste hun oss til sykehuset. Mannen hadde noe nedsatt kvalitet. Vi fikk time på sykehuset etter 3 mnd. i mellomtiden måtte mannen levere en prøve til.

Vi var på samtale og ble satt på venteliste. Etter ca 3-4mnd hadde vi et forsøk som det ble avbrutt i og med at ingen av eggene utviklet seg normalt. Skal prøve igjen til høsten.

Lykke til med dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...