Gå til innhold

Er jeg urimelig? Laaang og sytete


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min svigermor er sur på meg fordi hun ikke får se barnebarnet ofte (ofte nok for henne), så nå nekter hun å komme opp på besøk hvis hun ikke blir invitert. De bor i gaten nedenfor og jeg har sagt hun bare må komme opp når hun vil. Hun har vært og ringt på to ganger og jeg har ikke vært hjemme, men vært på tur med småtten. Derfor er hun sur og vil ikke komme.

Min svigerfar er oppom nesten hver dag og hilser på, kan hun ikke bli med da? Men nei, hun må ha spesialinvitasjon.

 

I helgen skal vi på hytten med svigerinnen min med mann og barn. Svigerfar skal til Stavanger. Vi inviterer svigermor med, men vil hun? NEI, hun skal være hjemme.

 

Blir skjelt ut av min "kjære" mann i dag om hvorfor jeg ikke går på besøk til svigermor. Jeg har ikke lyst til å dra småtten inn der, de røyker inne og lufter omtrent aldri.

 

Det er ikke noe problem for meg å gå nedom der før jeg går på tur, har gjort det en del ganger, men det er ikke alltid hun er hjemme heller, ute på butikken.

Synes ikke de har noen grunn til å bli sure, eller har de det?

Svigers mener at mine foreldre (som bor i en annen by) får se småtten mer enn de, noe som ikke er sant.

 

Kanskje litt rotete skrevet, men håper dere forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg syns det høres ut som det er din svigermor som er urimelig her! og det til de grader!

 

jeg har også fått et anstreng forhold til min svigermor etter at vår ble født, jeg syns det blir litt i meste laget med "styr" fra hennes side. Hun er så oppslukt i babyen at det er nesten kvalmt. Jeg orker ikke forklare eller gå i detaljer, men min svigerinne hadde en bra kommentar til min svigermor som kan forklare det meste : "herregud, skulle tro det var du som var moren! " Jeg får nesten følelsen av at hun er sjalu på meg for at jeg får være med henne hele dagen, hver dag. Min egen datter! Når vi er på besøk er det såvidt jeg får gi henne mat, fordi hun skal holde på henne absolutt hele tiden! og visst noen spør meg hvordan det går med oss og den lille - så svarer svigermor!!! hallo???

Og så forventer de besøk hele tiden, får sms ofte der det står :" vi er hjemme i dag visst dere vil komme en tur.... " sånt irriterer meg, vi kommer når vi kan, vil og orker!

Nå ble det litt forklaring likevel, jeg kan ramse opp den ene sinnsykt irriterende episoden etter den andre! Min kjære samboer forstår heller ingenting, men disse mannfolkene beskytter mødrene sine som gull, da er vi ikke mye verdt føler jeg!

 

det var godt å få ut litt frustrasjon.... hehe

 

men du får si til henne som det er, at hun får slutte å røyke inne visst hun vil ha besøk, eller komme selv!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud jeg kjenner meg igjen her.

jeg har og en svigermor som trur henne er moren til ungene her henne skal ha de hele veien og dulle dull og kriteserer meg hele veien. har en gutt på 15 månder og en på snart 4 månder. og henne mener jeg er dum som ikke setter ungene i stol enda henne mener at han kan jo sitte i vanlig stol når han er 3 månder det gjorde mine, har så lyst og svare ja der ser du hvorfor ungene dine har vondt i ryggen.

og så er det gubben da han beskytter henne og forstår ikke en dritt.

skulle nesten trudd mora betydde mere enn oss jo.

men jeg sliter masse me og komme på besøk til na og henne blir jo nesten sur hvis jeg ikke vil komme på middag en søndag er jo en selfølge me skal komme hver søndag herregud må jo få dra og spise hvor jeg vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...