*jaja* Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Tenkte jeg skulle ta med barna mine på tur til tanta si. De er 5 år og 2,5 år. TIps til hvordan få bilturen til å gå knirkefritt? Har alltid vært både pappan og jeg på tur, men denne gangen altså bare jeg og ungene. De maser egentlig ganske mye i bilen sånn ellers (har dvd-spiller til bilen så den blir nok flittig brukt). Ellers gode tips fra damene har inne? takker og bukker i så tilfellet
Arb.ledig husmor Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Såg en bok i bokhandelen i går: Bakseteboka... Kan hende h*n på 5 år er for liten, men der var d litt diverse oppgaver og sånt... Ellers liker jente mi på 20mnd å sitte å "lese" i bok når vi kjører bil. Men når du skal kjøre så langt, så sovne de vel også kanskje?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Kjør sent, oppmot leggetid om du har mulighet, og har gode seter som kan legges litt ned til de. Iallefall den minste.
*jaja* Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2008 Takk for tips. Tenker om det å kjøre sent på kvelden, at når vi kommer fram så er det midt på natten, og vil ikke vekke søstern m/famile + at jeg ikke får sovet..hehe. Men det er jo ikke dumt ellers da. Sovende barn, svalt i bilen etc.. Men jeg tror jeg kommer til å kjøre om morgenen. Hun minste kommer nok til å sovne, men ikke 5-åringen.
HTC Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Hvis du ikke vil kjøre om natten, ville jeg startet så tidlig som mulig om morgenen, rett etter frokost. Ta med litt leker, vær lystig og glad. Syng høyt. Kjør sammenhengende så langt du klarer, uten og stoppe for dine behov (ikke stopp på bensinstasjon for å kjøpe is, kaffe el.l) Kom så langt som mulig. Når det blir urolig bak, tar du en god stopp. Ut av bilen, bevege seg litt, litt frukt og kanskje en is. Så inn i bilen igjen og kjør så langt du kan uten stopp. Min erfaring er at hvis jeg tar disse småstoppene som ikke er nødvendig egentlig, men jeg bare tenker det er hyggelig, så ender det opp med urolighet og alt tar lengre tid.
*jaja* Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2008 Takk for tips blåblå Det blir en ferge etter et par timer, så den er grei. Tenkte å ha med litt potetegull og snaks. Gjerne noe som tar litt lang tid å spise. he he. Får de noe å spise er det nemlig stille . 2.5 åringen sitter i bakovervendt sete og det er litt trangt for bena. Jeg vil ikke snu det nå når vi skal på langtur (det er jo da det er viktig), men må nok strekke på bena noen ganger tenker jeg. Tenkte å kjøpe en ny dvd også. Men hvilke leker eller tidsfordriv passer til en 5-åring og en 2,5 åring? 5-åringen er for liten for slike oppgaver. Får hun et slikt hefte er det bare klipping og rable over som står i hodet hennes. he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå