leonoras mamma Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Kanskje et litt teit spørsmål, men jeg er nysjerrig:) Jeg lurer bare på hva dere gjør med barnetrygda til barnet?? Bruker dere det eller? Her så har vi åpnet konto til snuppa og barnetrygda går rett inn der. Jeg har liksom ikke samvittighet til å bruke "hennes" penger. Hva er vanlig?
Krolla og Theodor Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Vi har opprettet konto i vårt navn som hele barnetrygda går inn på, vil ikke ha i barnets navn pga overformynderiet, lånekassen samt at når han blir 18 vil vi unngå at han bruker opp alt. Pengene er strengt tatt ment til å dekke (noen av) kostnadene det innebærer å ha et barn, så dersom vi noen gang trenger pengene vil vi bruke de. Heldigvis har vi idag ikke behov for pengene, så per nu går det til sparing...
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Jeg trur det kommer litt ann på hva slags økonomi folk har:) Jeg veit at mange sparer dem til barnet blir 18år, vi derimot lever bare på en inntekt for tia så vi bruker barnetrygda på henne (mat bleier osv..). Det er jo ikke bare "hennes" penger da, de skal vel egentlig brukes på ting og utstyr barnet trenger. Så syns ikke du skal ha dårlig samvittighet av den grunn, men har du råd til det så er det heller ingen dum ting å spare. Kanskje du kan spare dem på en konto og ta ut når du f.eks når du trenger å kjøpe dyre ting til vesla som barnevogner, bilseter, sykkler osv...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 ikke samvittighet til å bruke hennes penger? jeg bruker kevins penger, på ting til kevin, klær, mat, bleier og alt annet han trenger! med god samvittighet. så her går de rett inn på brukskontoen våres. men vi sparr 300 kr i mnd på en egen sparekonto til han da.
Gjest mphs Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Bruker de på det det er ment som. Utstyr og annet til barna.
Tuppen og mini Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Tror også det kommer an på hvordan økonomi folk har. Men jeg mener absolutt ikke at du skal ha dårlig samvittighet! Barnetrygda er ment som en hjelp til ekstrautgiftene det er å ha barn! Så da er det jo ikke en "gave" barnet får fra staten, men penger dere skal bruke til å kjøpe bleier etc. De som har nok penger kan jo velge å spare til barnet. Det er opp til hver enkelt.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 500 går til sparing i fond til mini og resten bruker vi..går vel i samme "husholdningspott" (mat.bleier osv),men føler jeg kan bruke mer på mini no da:) (har bare fått utbetalt 1 gang enda)
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Vi har opprettet egen konto i Glitnir sparebank i mitt navn (6,5% rente fra første krone og gratis å ha nettbank). Hun skal først få vite om den kontoen den dagen hun flytter hjemmeifra. Besteforeldre kommer også til å sette inn penger der. Heldiggrisen....tidene har forandret seg siden jeg ble født...da måtte pappa ofte ha flere jobber for at det skulle gå rundt!!
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 dvsat barnetrygden går inn på den kontoen....glemte å skrive det!!! :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Den går inn på vår felleskonto og brukes til ting til barnet.
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 Her setter vi av litt til barnet de månedene vi har mulighet til det, men stort sett brukes barnetrygden fort opp på mat, bleier, stelleprodukter, leker og annet som barnet trenger. Og det er det ingen som burde ha dårlig samvittighet for! Sånn for å være helt ærlig så tenker jeg noen ganger at folk som har så bra økonomi at de kan sette hele barnetrygden inn som en gave til barnet hver måned...de trenger strengt tatt egentlig ikke en barnetrygd. Trygd...det ligger jo i ordet.....Men men. Folk får selvsagt velge å gjøre som de vil med de pengene. Hadde vi hatt råd til det så hadde vi også gjerne satt av de pengene til snuppas fremtid.
Sunniva78 har to små Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 Vi setter av pengene på egen konto. Kommer til å bruke av pengene om det skulle være noe gutten vår trenger, og som vi ikke har penger til der og da... (pulk, sykkel, etc...)
May-juli07+mai09 Skrevet 6. juni 2008 #13 Skrevet 6. juni 2008 jeg bruker de nå som jeg er student og har dårlig økonomi, men til høsten når jeg begynner å jobbe skal de spares!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå