*nina* Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Fikk vite av jordmor at hodet var festet i dag.. Har ant det, når jeg har kjent noen "uvanlige" smerter den siste tiden.. Er det vanlig/uvanlig at det fester seg såpass tidlig, eller tror dere han kommer tidligere? Noen med erfaringer?
nr2påvei Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Førstefødte, hodet festet seg tidlig (uke 33-34) og vannet gikk i uke 36, endte med keisersnitt da jeg ikke var "moden" til å føde. Vil si at dette er bare en erfaring, har ikke hørt noe om at det faktisk er en sammenheng her. Nå er jeg i uke 40 med nummer to, og har "ventet" ekstra lenge siden førstemann kom så tidlig. Her er ingen regler:)
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 På meg festet det seg i uke 28. Både lege og jordmor sa at det ikke hadde noen sammenheng med om man kom til å føde før tiden. Har mye nedpress og kynnere også, men dette hadde visst heller ikke noe å si på når fødselen kom til å starte, jeg er og førstegangs. Så vi får nok bare smøre oss med tålmodighet! Har 3 1/2 uke igjen så nå kan han bare komme:-))
gullegget Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Både nummer en og to festet seg på den tiden. Nummer en kom 6 dager før og nummer to kom 3 dager over..
Maiblomst Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Samme her, er 34+2 nå. Var hos jordmor på mandag og fikk høre at hode har festet seg. Jeg er riktig nok andregangs, og har hatt mye kynnere de startet vell rundt uke 20. Fikk også høre at dette på ingen måte betyr at babyen kommer tidligere. Forrige gang kom vesla nesten 3 uker før men det er ingen grunn til at det skal skje nå. Litt spent likevell da :-) Bare å smøre seg med tålmodighet og se hva som skjer :-)
anette&tutta mari :) Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Jeg er 32+1 idag og var hos jordmor i går. tutta mi har ikke festa seg helt, men ligger langt ned i bekkenet. har begynt å få litt mer press der nede de siste ukene, og det er nok fordi hodet kommer lengre og lengre ned. jordmor kunne fortsatt røre hodet litt, men det fester seg snart. så er vel veldig individuelt når hodet fester seg..
playground princess Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Var festet hos meg også på denne tiden. Legen min var sikker på at jeg kom til å få før termin. MEN, termin i morgen! Håper frøkna kommer snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå