Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått sopp på puppen, så amminga er meget smertefull. Fikk krem for å smøre på brystvorten på av legen, men soppen dukket bare opp igjen noen dager etter den forsvant.

Fikk beskjed om å prøve å smøre farris bak på tungen til den lille med qtips. Men jenta mi lukker munnen så fort jeg prøver, så legen sa jeg kunne helle litt i munnen hennes istede.

Såå.. Jeg varmet opp litt farris i en kopp- koppen glapp og jenta mi svelgte en hel del! Aldri hørt maken til luftsmerter og skriking på henne! :'( Det foregikk i 2 timer!

Snakk om kløne :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff...stakkars jente da! Men jeg må innrømme at jeg nesten lo litt når jeg leste det også, for dette er noe jeg kunne vimset meg til å gjøre også!

Får håpe soppen blir borte da! :)

Skrevet

uff, jeg må le litt jeg å. men bare fordi jeg helt sikkert kunne gjordt den samme tabben selv:) Luftsmertene går jo heldigvis fort over, selv om det absolutt ikke er noe artig når det står på.

Håper virkelig du snart får has på soppen sånn at amming kan bli noe lettere og ikke smertefull:)

Skrevet

Kan jeg få spørre om hvordan du vet at det er sopp? Kan du se det eller er det bare vondt.

Jeg syns jeg har fått mere vont i det siste, men ser ingen ting. Lurer på om det er sopp.

Skrevet

Hun har hvitt belegg på tunga, blemmer på leppen og innsiden av kinnet. Og det kjennes ut som knivsjæring på brystvorten og innsiden av selve puppen når hun suger og rett etterpå - veldig vondt :/

Skrevet

Jeg har også vært plaget med sopp, men det forsvant raskt etter å ha smurt med Mycostatin.

Jeg fikk mikstur til ungen. Brukte en 1 ml sprøyte i munnen på henne fire ganger daglig. Det er samme måte som vi gir tran på, så hun hadde ikke problemer med å ta imot sprøyten.

Fikk krem til meg selv som jeg smurte på etter ammingen.

I tillegg brukte jeg brystvortekrem og det hjalp betraktelig på "knivskjæringen" ved amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...