Gå til innhold

hvorfor får mamma mest sutring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..lillegutt på 16 mnd oppfører seg ganske ulikt med meg og pappaen spesielt ang leggingen..med meg er det hyl og skrik og drama leeeeeeeeeenge,både på dag og natt, mens med pappaen er det maks gråt et par min!om dagen er det også meg som får mesteparten av sutringen (jeg er hjemme i permisjon enda, og pappaen er sykemeldt for tiden?

..flere små som 'tester' mammaene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller aller fleste babyer og barn er mer trassene med foreldrene sine enn andre.

At barnet ditt trasser mot deg og ikke vil høre er en enorm tillitserklæring mot deg, hun stoler 100% på deg som mamma og derfor tør hun å vise deg sin aller værste side i full trygghet om at du elsker henne like mye likevel :-)

Skrevet

takk for fint svar! ble glad i mamma hjertet nå..selv om det er såå slitsomt til tider..

Skrevet

Jeg tror det er en veldig god måte å se det på og en påminnelse vi trenger for man kan bli SÅ lei. Men så er det jo egentlig en tillitserklæring og hvis de ikke kan få lov til å ha en dårlig dag, være litt grinete og lei overfor mammaen sin, hvem kan de være slik mot da? Så må man bare grave i dypet av tålmodigheten, telle til 10 og prøve å trøste og kose så godt man kan. Synes det er så vondt at gutten min ikke lenger synes fanget og kos fra meg er oppskrift på alt, før kunne jeg alltid roe ham med kos nå sparker han meg og vrir seg ut av armene mine ,-( Men men dette er også en fase og det betyr jo egentlig at han er i ferd med å bli litt mer selvstendig og noen ganger vil han bare trasse det ut på gulvet i stedenfor.

Skrevet

Ja er det ikke rart? Sånn er det hos oss også, hyl når man skal ta på klær, når vi skal pusse tenna osv. Med pappa`n tar han ut smokken og gaper når pappa kommer med tannbørsten. Hos besteforeldre er det ingen sutring i det hele tatt, og han sover hele natten i sengen sin, noe han ikke gjør hjemme. Så fort jeg er i nærheten er det mye mer sutring og klaging. Kan jo bli GAL. Vet ikke hvor mange ganger jeg har spurt meg selv om hva jeg gjør galt, men jeg er tydeligvis ikke alene om dette, så da får man ta det med et smil;)

Skrevet

ja,godt å høre at det ikke bare er sånn hos oss!!!! kan jo som sagt begynne å lure på hva man gjør galt til tider siden man er den eneste som får sutring og drama fra de små-! pappaen blir ofte oppgitt hvorfor det tar meg så lang tid å legge lillegutt i forhold til han, jada-akkurat som det er min skyld da!ble helt på gråten i går da det tok meg over en time å legge lillegutt på dagen,store krokodille tårer og myyyye sår gråat fra lillegutt...blir litt lei meg da ja.........jaja,det går nok seg til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...