Svensk Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Jag ønsker meg en helt unødvendig ting som tack før den prestasjonen det ær att ha burit og født tre barn. Jag ønsker meg rett og slett en diamantring med tre stenar i (våre tre barn ) eller fem (en før vart familjemedlem. Ær det helt orimligt ? Speciellt i dag nær jag burit sju tunga posar med mat upp før alla trappor. Han ær på overnattningstur med gourmetmiddag och har varit på helikoptertur. Kan ju lægga till att med de andra två barnen har jag fått blomster. Kan någon ge han ett hint :-)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Tror mannfolk ikke trenger hint. Tror de trenger det sagt ut i klar tekst hva vi ønsker. Jeg har ikke fått noen verdens ting når jeg har født av min mann. Eneste han har gjort var å kjøpe en liten bamse til hvert barn. Så tenkte jeg skulle si til han at det var normalt at dama fikk noe, han klarer aldri å tenke ut slikt på egen hånd.. Du kan jo vise han denne tråden??
babyfrøken *mamma* Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Du får legge frem litt brosjyrer og sånt på strategiske steder i huset ;o) Synes ikke du er urimelig i det hele tatt, ønsker meg fødselsgave jeg også, selv om jeg er "bare" førstegangsfødende (",)
Miss Misantrop Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Hadde jeg vist hvem han var skulle jeg gjerne ha gitt han et hint. Jeg syntes det ville vært et fint symbol på deres kjærlighet og barna dere har sammen. Finn ringen du ønsker deg og pek den ut for han. De trenger det ofte med teskjeer disse mannfolka. Lykke til.
Svensk Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2008 Tænk att jag kunnde glømma det ! Mannen min pleier å si att jag måste vara TYDLIGARE. Men før att vara helt ærlig vill jag inte vara tydlig jag vill att han skall FØRSTÅ helt av sig sjælv.Det hade jag verkligen satt pris på!! En klassiker :-) Eller kanske ett tecken på att vi har det allt før bra siden jag kan bry mitt huvud och hjærta med dette ? Diamonds are a girls best friend
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Nei, tror nok du må si at som fødselsgave ønsker jeg meg denne ringen. Så viser du brosjyre med bilde, pris og butikk. Her er det ikke vanlig å gi noen gave etter fødselen til mora, kun til babyen, og skulle jeg fått noe måtte jeg sagt det klart og tydelig, gjerne opptil flere ganger. Men jeg fikk et kort (han hadde skrevet på helt selv, og babyen fikk en bamse som ligner på huden vi hadde)
AO3 Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Nei, selvsagt er ikke det urimelig, med mindre økonomien er kjempetight, slik at det å kjøpe en diamantring er noe dere faktisk absolutt ikke har råd til. Jeg tror nok også at du bare må si det til ham... Mannfolk skjønner sjelden ting av seg selv, de må få det i klartekst for at det skal gå inn! *hehe* Jeg ymtet frampå om gave til mamma etter fødsel (meg!) for noen uker siden, og samboeren min så ut som et spørsmålstegn. Det var tydelig at det hadde han hverken tenkt på eller hørt om før! *sukk* Merkelig det der med at gavene har en tendens til å komme i begynnelsen av forholdet? Tror maks av det han kommer til å klare uten at jeg spesifikt sier til ham at jeg gjerne vil ha noe, er tre røde roser...
******* Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Med vårt første barn var det faktisk jordmor som sa på spøk til far at nå måtte han kjøpe diamantring til meg som gave etter fødsel. Hadde ikke trodd det kom til å skje ihvertfall, men rett etter fødsel var han ganske treg med å komme tilbake til sykehuset. Når han kom hadde han kjøpt den flotte diamantringen til meg. Ble helt satt ut jeg. Men hadde nok ikke skjedd uten den spøkefulle kommentaren fra jordmor vil jeg tro hihi.
Svensk Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2008 Aha ! Kanske ær det jordemor jag bør alliere meg med ev. muta før å si noen ord om dette :-)
lykkelykkelykkelykke Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Det er hyggelig med gaver....jeg for min del elsker å gi gaver ...=))) Men ...hvorfor i alle dager skal jeg få gave for å ha født å ha barn ...??? Må jeg gi gaver da fordi han jobber mye ,overtid ,flink med barnet ,kjærlig og snill...og ikke minst forståelse full da jeg er gravid...neeei ....vi krever å krever....(synes synd på mange gutter jeg,blir tatt for en selvfølge ) PS :sier ikke at du er en av de ,men veldig mange i det landet her vil ha likestilling og da innebærer det å gjøre manne ting det vettu sist jeg fikk diamant var fordi han hadde helt av seg selv funnet ut at det var en fin gave å gi meg UTEN noen som helst annen grunn en at han elsker meg og ville gimeg noe fint ...
babygullz <3 vilde Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 lykkelykkelykke; likestilling er ikke noe tema her.. Men mener du at du fortjener en diamantring dersom du gjør manneting? og siden du snakker om likestilling, vil du at menn skal føde barn da? Noen steder får likestillingen stå "ulikt", det er der man ikke kan forandre på noenting...menn kan aldri føde barn, det kan kvinner, og det fortjener de å bli hyllet for:) at du syns d er fint å få gaver der du absolutt ikke har "fortjent" med, men syns det er feil å få gave der man har gått gjennom en kjempetung og krevende jobb fysisk, syns jeg ikke henger helt på greip, og skjønne den som kan..
babyfrøken *mamma* Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 Helt enig med deg, babygullz, den logikken kjøper jeg ikke.... Er vel ikke akkurat fordi vi krever og krever at vi ønsker oss en gave som symbol på fødselen, det er ikke mange "happeninger" i livet som er større enn å gå gjennom det ! Så hva i alle dager er så galt med en fødselsgave? ...er kanksje ikke enig i prinsippet om feks morgengave heller du da, lykkelykkelykke? Jeg for min del er flink til å gi min kjære gaver i ny og ne, klokke, blomster, kort etc etc når jeg får lyst, eller det er en spesiell grunn. Gaver er stas, begge veier, god grunn eller ingen grunn spør du meg! ;o)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 6. juni 2008 #13 Skrevet 6. juni 2008 Nå har ikke jeg noen mann og hadde ikke det forrige gang jeg fødte heller, men barnefaren den gang kom hvertfall med en blomsterkvast. Jeg gav ham en asiatisk kokkekniv (han er flink til å lage mat) i gave. Men hvis jeg var i et samboerforhold eller gift, ville jeg absolutt ha forventet en liten gave fra gullsmeden, og ville også gitt pappaen en fin gave for hans innsats. Det er ikke _så_ ofte vi føder barn, så det synes jeg absolutt vi fortjener å hylles for, akkurat som de fedrene som er tilstede for mor og barn fortjener en påskjønning for dette
mira11 Skrevet 6. juni 2008 #14 Skrevet 6. juni 2008 Heia.. jeg synes også man fortjener en liten ekstra påskjønnelse etter å ha gått gjennom helvete på jord.. selv om selvsagt all smerten er verdt det lille underet som kommer.. Jeg fikk en flaske sjampanje og en cd.. Helt greit det, selv om sjampis nok ikke var det første jeg hadde lyst på etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Min erfaring er også at man må si klart ifra hva man vil ha for å unngå skuffelser.. Men for å sette mannen på sporet av mammagave, så kan man jo avsløre at man har kjøpt en pappagave.. man har jo noen uker permisjon før fødselen til å kjøpe noe, og gaven kan jo ligge litt dårlig gjemt. Det var mitt triks. Så da ble det hvertfall en gave, om enn ikke diamanter.. Jeg ga han to fotballdrakter, en til far og en til sønn..
LilleVackreAnna Skrevet 6. juni 2008 #15 Skrevet 6. juni 2008 Jeg syns ikke du er urimelig som ønsker deg den ringen. Etter fødsel er jo en så fin anledning for gaver (smykker o.l.) som varer livet ut. Men når du vil at mannen skal forstå det og komme på det av seg selv, DA syns jeg du er utimelig!! Hint hjelper ikke på disse mannfolka, vertfall ikke min. Det trengs rett og slett klar tale!!
AO3 Skrevet 6. juni 2008 #16 Skrevet 6. juni 2008 Hehe, jeg tror de fleste mannfolka våre er ganske like! Hint går dem hus forbi...
cheerio Skrevet 6. juni 2008 #17 Skrevet 6. juni 2008 Hoppsann! Et alternativ er å kjøpe boka Verdens beste pappa av Per A. Risnes til ham. Det kan man like gjerne gjøre med en gang, for der står det endel om hvordan det er å ha en gravid kvinne i hus, om forandringer i temperament og sexlyst osv og fødselen. Kjæresten min fikk den i bursdagsgave, og leser den sånn passe sakte og pent, men han leser den hvertfall, og han ler godt underveis, for den er kjempemorsom:-) I would know, jeg leste den selvfølgelig tvers gjennom med en gang han fikk den... Som det står i forordet: Selvfølgelig kunne far lånt en av alle gravidbøkene til mor, men siden de er like tykke, selvsentrerte og humørløse som en høygravid kvinne en uke på overtid, fortjener far en egen bok... Uansett, i den står det en del gode råd om hvordan en mann bør behandle sin gravide kjæreste/nybakte mamma. Komplett med sjekkliste for gråtende mor, råd og tips for hvordan man ter seg og ikke ter seg under fødselen, osv. Og ikke minst: Det står at vi fortjener en diamantring! Hurra for Risnes som tok med det avsnittet:-) Ha en fin helg i solen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå