God gammel aargang - født Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Hvordan ser DIN dag ut? Hvor mye sover ungen din? Hva gjør dere i timene ungen er våken? For ca to uker siden var Erica våken ca 2-3 timer og sov 3-4 timer gjennom dagen. Hun la seg sammen med oss, evt. litt før hvis hun ble veldig trøtt. Hun sov 3-4 timer om natta og ble ammet og sov 2-3 timer igjen. Etter at varmen kom (jeg antar at det er den som har skylda) sover hun maks 1 time på dagtid og er våken 2-3 timer, sover 1 time og er våken 2-3 timer osv. På natta sover hun kanskje 2 timer i strekk hvis jeg er heldig. Enkelte netter har jeg ammet hver time. Det vanskeligste nå er å finne på noe å holde ungen engasjert med de timene hun er våken om dagen. Noe av det hun/vi gjør: - ser i bøker (stoff- og kartongbøker) - ligger på leketeppet (jeg passer på, men deltar lite her) - ligger på gulvet på magen og forsøker krabbe (her er mamma noe med) - sitter på fanget og ser litt på tv (fine farger... ;-)) - triller tur Hva med deg?
Kakebakesøte Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Peter sover fremdeles mye (4 mnd om en uke ca) på dagen. Varmen har nok litt innvirkning på søvnen, men han sover en god lur på formiddagen fra ca 9. Da kan han sove alt fra 2-3 timer, kanskje lenger. Så er han våken i 1-2 timer for så å ta en liten lur igjen. Så er han våken igjen et par timer og siste luren er på 1 time kanskje. Litt avhengig av når den er. Er den ved 6 tiden lar jeg han bare sove en liten stund siden han skal legge seg ved 19 tiden. Om nettene sover han ganske lenge før han skal ha pupp igjen ved 02-03 tiden. Deretter er det 3 timer til neste gang han vil ha pupp. Står som regel opp i 07 tiden (da står pappa og storesøster opp). Han leker mye med babygymmen. Den liker han godt. Så ligger han en del på magen. Vi koser en del. Jeg synger for han og prater mye med han. Han har begynt å snu seg fra rygg til mage også, så dette er den store aktiviteten om dagen. Vi ser også i bøker Han elsker å sitte på fanget og se seg rundt Triller turer Elsker å følge med på hva storesøster gjør
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 jeg bare vil si at etter varmen kom våknet mitt gull hver time hele natten, og natt ptøvde jeg å gi han litt vann nå han våknet ( jeg visste han egentlig ikke var sulten da) og han drakk 60 ml! så prøv å kok litt vann å ha me dpå soverommet! skulle gjerne skrevet om min dag, men har desverre dårlig tid! høres supert ut slik du gjør det forresten!!
kokosyklus Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 ca 0600: GOD MORGEN ALLE SAMMEN:) Kos, mat, mamma dusjer mens snuppa skravler på badegulvet ca 0730 første lur på 40 min mamma spiser frokost:) Etter første lur: Ligger på magen på teppet med lekene sine, jeg gjør ting i huset og går til og fra for å leke, synger for henne osv Andre lur 40 min Ny våkenperiode å¨ca 2 timer før vi tusler ut med vogna foe en langlur på ca 2 -3 timer Hjem og leke mer før ny lur i 1630 tiden. Da hender det jeg sover samtidig hvis jeg ikke lager middag. Ca tre kvarter etter siste lur får hun et bad med gakkgakken sin som hun digger, før jeg bærer henne ut i stua, setter på en godnattcd og gir babymassasje. Siste amming får hun på sengekantenb min før jeg legger henne. Da sovner hun som regel i løpet av 5-30 minutter med eller uten bittelitt grining. Sitter hos henne til hun har sovnet med en hånd på magen. Hun sovner ca 19-20. Sover til 23-00, deretter ammer jeg hver 2. time ut natta...puh.
Manx Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Lillemor våkner ca 07.30, da står vi opp. Hun ligger på babygymmen mens jeg spiser frokost. Så etter 1 time er hun som regel trøtt igjen og sover en liten lur. Så er hun våken et par timer, og da koser vi, hun ligger på badegulvet mens jeg dusjer og steller meg. Vi går litt rundt i leiligheten og titter på ting, ut av vindu. Hun liker ikke å sitte i vippestol lenger, så det blir mest teppe på gulvet med leker rundt seg. Sover i 11 tiden, er vi heldige, kanskje i 2 timer. Så er det ny runde med kos, lek, sitte på fang, lese bok, synge, danse osv. Hun ruller rundt fra rygg til mage, så det er også veldig morro.. Triller også tur hver dag, og hun tar som regel en ny blund i 15.00 tida. Varierer hvor lenge hun sover da. Etter dette lager jeg middag mens hun ser på.. kanskje vi drar i butikken og handler, hun liker å trille tur mens hun er våken. Er også ute med henne i bæresjal eller på armen og lar henne titte seg litt rundt. Aktivieserer henne ikke hele tiden, men prøver å la henne ligge litt for seg selv og leke. Det syns hun ikke er så gøy da.. he he.. Så vil hun også sove litt på kvelden, og det er dette jeg synes er vanskelig. Har prøvd å legge henne når hun er trøtt i 19.00 tida, men hun våkner alltid etter 20 min og er lys våken. Da bader vi/steller oss for kvelden, og hun er våken et par timer til. Ser litt på tv, spiller musikk for henne, og skravler litt:) Så er det natta i 22.00 tida nå om dagen.. hun våkner ca 4 ganger om natta for å få pupp.
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Våkner i 6-tida, pappa plukker henne opp og skifter bleie. Inn til mamma og spise en sup av boobsa hennes. Deretter snorker vi videre sammen til kl 0900. God Morgen! Spiser, flaske 200 ml mme. Koser seg på fanget mitt til jeg våkner. Så ligger hun i sofaen ved siden av meg, skravler, ser på tv etc, mens jeg spiser frokost. Ca kl 10 tar vi en dusj sammen. Så er det stell, påkledning og litt lek frem til kl 11, da slukner hun. Sover ca en time. Kl 12 får hun pupp igjen, jeg pakker ryggsekken, kliner henne full av solkrem og setter ut på dagens trilletur. Noen ganger går vi langtur, andre ganger ligger vi på stranda, vi kan sitte på café eller shoppe.. Jeg har liksom alltid et prosjekt:) Hun får som regel ei flaske mme ute på tur. (ferdigblandet nan = genialt) Vi drar hjem i 15-16 tida, lager middag til pappa, som kommer hjem fra jobb i fem-tida. Så er det kos, lek, grøt, stell og mere kos.. Hun slukner som regel i 20-tida. Så sniker jeg i henne litt pupp før jeg legger meg, og skifter siste bleia ca kl 23.00.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå