Gå til innhold

Varmeutslett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller kan det være noe annet?

Fikk ikke noe svar på Småtroll 1-2 år, så jeg forsøker meg her:-)

Jenta mi på 16 mnd har fått små prikker, røde og hvite på hele ryggen og brystet. Det er også på ben og armer, men ikke så mye der.

Hun er i fin form, blid og glad, og det virker ikke som det klør veldig. Hun klør ikke på det selv, men synes det er veldig godt når jeg smører på krem eller pusker på det. Kan dette være varmeutslett? Eller bør jeg kontakte en lege?

Glad om noen har noe erfaringer å dele her:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, vet ikke så mye om det. Men når min lillegutt (9 mnd) blir veldig varm kan han bli rødflekkete/flammete, særlig i panna. Når jeg da tar han på et kjørligere sted og kler av han, blir flekkene borte etter kanskje 5-10 min. Han har ikke hatt noen prikker. Kanskje det er noe annet jenta de har? Eller det er mulig at varmeutslett arter seg på forskjellige måter?

Skrevet

Hat hun tatt MMR vaksinen nylig? Jenten min fikk feber og en del utslett ca en uke etter at hun tok vaksinen. Det er jo også en mulighet for at det er varmeutslett. Du kan jo uansett ringe legevakten å beskrive symptomene, men siden hun er i god form ellers er det nok ikke noe alvorlig.

Skrevet

jeg regner med at det er varmeutslett hun har, de små får det fort når det er så varmt som det er nå om dagen....jenta mi på 6mnd hadde også slikt utslett i dag........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...