Gå til innhold

2 mnd baby og praksis??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har termin 1 nov og skal etter planen ut i 16 ukers praksis ( går sykepleiern) i januar. Planen er at pappaen skal ta permisjon når jeg er i praksis. Vi har pratet mye om dette og vil prøve det, men jeg er usikker...... Noen med erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg begynte på igjen med å lese til eksamen når jenta var 8 uker, og selv om jeg hadde lest hele pensum på forhånd, så var det kjempetøft! når hun var 12 uker gikk mannen min ut i permisjon, og jeg begynte å studere på fulltid igjen. Han trilla opp på skolen med henne så jeg fikk amme i pausene, og på kveldene går det i ett med amming og lesing. Det er hardt!

 

Praksis på sykepleien involverer turnusarbeid, inkl nattevakter. Nå når jenta mi er snart 5 mnd, ville det fremdeles ikke vært greit å ta ei seinvakt på sykehuset, for på kveldene vil hun ha veldig mye mat. Hvis det skulle gått, måtte jeg ha slutta og amme, og det har jeg ikke vært villig til. Men hvis du ikke ammer, så er jo saken en annen.

 

men jeg er ganske klar i min tale, altså. Jeg anbefaler ikke å begynne på igjen så tidlig! De første mnd kan være tøffe nok som de er. Og praksis på sykepleien er ikke tull (mannen min er sykepleier). Jeg vil helt klart anbefale deg å ta et halvt år fri hvis du har muligheten til det. Det er klart - man klarer mye om man bare vil, men til hvilken pris? Å slite seg helt ut, ikke få til amminga og ha konstant dårlig samvittighet?

 

Sorry at jeg er så negativ, men kanskje du trenger å høre denne siden av historien også?

 

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

 

Klem

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar uansett om det ikke var svaret jeg ønsket meg ;)

Uff, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..... Hvis jeg tar permisjon må jeg nok vente et år ( tar desentralisert). Vil så gjerne fortsette, men har nok en liten uggen følelse for å gå fra babyen så tidlig. Ikke det at jeg ikke tror at samboer klarer det selv, men vil jo være der og... hmmmm.....

 

Nei, jeg får tenke mer. Blir nok tilslutt å følge magefølelsen min. Er det flere som har erfaring?

Lenke til kommentar

husk at alt går bare du ønsker det. Jeg har termin den 5 okt og skal på skolebenken igjen i januar for å ta praksis og hovedoppgavene. Skal ikke ha permisjon. Det kommer til å bli tøft ettersom jeg er alene med barnet, men alt går bare en setter godviljen til

Lenke til kommentar

Annonse

Hvordan skal du gjøre det? tar du babyen med deg da, eller har du noen som skal passe den? har du tenkt å amme først for så å gå over til pumping og flaske? D får du d virker som du har helt bestemt deg og da får du d til:)

Lenke til kommentar

Jeg har termin i midten av juli, og skal ut i praksis fra midten av september. Pappaen skal da starte permisjon og ha det til jeg er ferdig på skolen i mai/juni. Vi har en på 3,5 år og vet litt hva vi har i møte og satser på at det vil gå bra. Jeg regner ikke med å amme noe særlig da jeg hadde store problemer med brystbetennelse sist (noe som gjør det praktisk lettere). Jeg har bare dette året igjen og ønsker ikke å ta de siste gruppeeksamene med nye mennesker.

 

Lykke til med valget ditt.

Lenke til kommentar

jeg har mt 18.02.09 og skal da i 10 ukers praksis april/mai..

Faren bor 50 mil unna så jeg får klare meg alene... Men er veldig usikker..

Ei veninne av meg hadde konstant dårlig samv.het når hun var i praksis og faren var hjemme...

Melke produksjon ga seg automatisk, det lot seg ikke gjennomføre med amme- pauser.

Tenk over hva du mister i 16 uker... ( skolegang - barnets utvikling) Sette opp en liste kanskje? sortere litt?

 

 

Men som skrevet... veldig usikker altså...

 

Lykke til videre fra 2 årig sykepleier stud.. Er 5+1

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...