Gå til innhold

16+0 idag :)


lille spira

Anbefalte innlegg

I dag er jeg 16+0, igår var jeg hos jm og fikk høre hjertelyd fra den lille. Helt utrolig! Jeg har igrunn innbilt meg at det ikke vært noe i magen min - at jeg bare innbilte meg hele greia. Det er jo så sprøtt liksom :)

Ellers var alt fint med meg - blodprøvene fine, blodtrykket og blodsukker. Selv om jeg selv syns blodsukkeret var litt lavt (3,7 tror jeg det var) - tok forøvrig blodsukker fordi jeg hadde litt sukker i urinen.

Formen er ikke mer enn ok. Kvalmen har blitt bedre, men har fremdeles dager innimellom med kvalme og oppkast. Vekta er fremdeles på -5 fra startvekt - men de kommer vel rasende etterhvert tenker jeg ;)

 

En liten oppdatering fra meg - hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

jeg er også 16+0 i dag:) var hos jordmor i dag og alt så bra ut, deilig å høre den lille der inne:) er andregangs, og denne gangen fikk jeg høre hjertelyden allerde i uke 11 i forhold til uke 14 sist. slagene lå på 150/min, samme som med nr en, som er ei jente. men mange sier hjerteslagene ligger på det samme med begge kjønn, så det blir spennende å se på ul om noen uker hva som gjemmer seg der inne:)

jeg har vært kvalm siden uke 8 nå, gått ned over 8 kg og klarer egentlig ikke å holde på så mye mat ennå. synes det er kjipt men så lenge barnet har det bra er det jo ingen fare:) satser på at det snur seg framover nå som jeg er kommet såpass langt:)

når har du termin, jeg har foreløbig 21 nov:)

lykke til videre da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dag bak deg/dere, er 16+0 i morgen :) Var hos legen da jeg var 10+4, så på tidlig ul (privat) da jeg var 11+5 (fikk se en sprellevende liten baby!) og burde vel ringt jordmor og bestilt time. Legen anbefalte å ha time først rundt uke 22, og hun ville ikke se meg før rundt uke 28, så her har jeg ikke hørt noen hjertelyd enda (bortsett fra under ultralyden). Har ordinær UL når jeg er 19+3, blir spennende :)

 

Her er formen bra, har ikke vært kvalm/kastet opp på snart to uker (bank i bordet!), så endelig så føles det mye bedre å være gravid! Og jeg har fått tilbake matlysten, har litt dilla på røkt ørret for tiden - noe som er supert siden tanken på fisk har gjort meg dårlig tidligere! Hadde gått ned 7 kg da jeg gikk på vekta for to uker siden, forrige uke så var vekta +400 gram - så foreløpig er vekta på -6,6kg... Men det går nok fort nok oppover :)

 

En ting som er litt morsomt er at magen "dukka opp" i dag, så nå ser jeg faktisk mer gravid ut enn feit *ler*

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig og høre at det ikke bare er meg som ligger på minus siden i vekt foreløpig :P hehe.. Så moro at vi er omtrent likt alle tre. Har foreløpig termin 21. november jeg også. Skal til ordinær ul 1.juli - kan tro jeg gleder meg! Tror nok terminen ender på en av dagene rundt 21., kan ikke se for meg at det er så mye slingringsmonn her :P Er 100% sikker på når jeg hadde siste mens, og hvor lang syklus jeg har.

Min første dette her - så det er fryktelig spennende alt sammen! :) Kjøpte meg en søt liten body på onsdag - etter at jeg visste det var en levende baby. Sambo bare ler av meg - det er nesten et halvt år til den kommer jo ;P hehe.. Men så syns han det var litt moro også da. Raringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er 16+1 idag.Var på UL i uke 12 og i uke 15 og fikk vite at vi får en gutt:)Har kjøpt et par ting allerede jeg også,men har to gutter fra før så jeg har jo det meste.Men det er jo SÅ kjekt å handle til babyen så det blir nok litt alikevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...