BS-april Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 har baby på 4 uker og skal begynne med tran. hvor mye skal man gi og hvor ofte??? noen tips om hvordan man får de til å svelge og ta tran???
Lille`mor & lillebøll Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Det sies de kan ha 2,5 ml fra spebarnsalder og senere øke til 5 ml når de er 5 mnd. Men til og begynne med trenger du bare gi bittelitt så de får smaken på det... Får og si det sånn,det smaker like jævli for de som for oss;=) Skulle tatt bilde av grimasene til lillegutt... 1 gang til dagen,lett og begyne med en sprøyte og gi mm eller mme rett etterpå,da blir de kvitt litt av ettersmaken.
hamsterpia Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Jeg vil anbefale deg å starte med D-dråper jeg. Det er så enkelt å bare dryppe 5 dråper i munnen deres mens de ligger på stellebordet. Ikke smaker det noe av det heller. Og så heller gå over til tran når babyen er stor nok til å sitte og spise fra skje. Var i allefall sånn vi gjorde det her. Prøvde med tran først, men det ble bare søl, og han brakk seg så fælt. Nå elsker han tran og blir helt vill når han ser flaska.
TuFB Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 ÅÅÅÅ? Jeg er så redd han ikke vil like tran når han blir eldre hvis jeg ikke gir han det nå! Hm..gutten min er seks uker, gir han 1,5ml i sprøyte om dagen, men blir jo litt søl ja.. Når begynte du å gi han tran? -og ga du da 5ml med en gang (hvis han var over 5-6mnd).
hamsterpia Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Tja..jeg gikk tom for D-dråper i romjula, så da måtte jeg gå over til tran, og da var han 4,5 mndr. Begynte med bare litt i en t-skje og økte ganske raskt. 5 ml er vel som en barneskje omtrent, men han er så glad i tran at jeg må bruke t-skje (er litt mindre enn ei barneskje), og gi i 2 omganger. Han strekker seg etter flaska og vil ha mer. Rare gutten!
TuFB Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Så bra!!!:-) Tror jeg løper på apoteket i morra og kjøper D-vitaminer gitt!! Det er jaggu en jobb med denna tranen, og det lukter jo litt av gutten utover dagen selv med sprøyte og gutten er naken. Takk for årets tips!!:-)
hamsterpia Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Bare hyggelig! Er sjelden det er noe søl med tranen her i gården, for han vil ha hver dråpe! Men jeg har på smekke for sikkerhets skyld, i tillfelle noe renner ut i munnviken. Så mini har faktisk ikke et eneste klesplagg med tranflekker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå