Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller kan det være noe annet?

Jenta mi på 16 mnd har fått små prikker, røde og hvite på hele ryggen og brystet. Det er også på ben og armer, men ikke så mye der.

Hun er i fin form, blid og glad, og det virker ikke som det klør veldig. Hun klør ikke på det selv, men synes det er veldig godt når jeg smører på krem eller pusker på det. Kan dette være varmeutslett? Eller bør jeg kontakte en lege?

Glad om noen har noe erfaringer å dele her:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår på14 mnd har også slike prikker du beskriver, så jeg dytter denne opp jeg og krysser fingrene for at noen kanskje vet?

Skrevet

Sånn har min også! Kom hjem igår og var litt rød over det hele, men også på rompa så kunne liksom ikke være solbrent heller. I tillegg var han veldig varm og litt slapp, så vi holdt oss i kjelleren der det er kjølig. Har konkludert med at det er varmeutslett jeg, kom nok igår når han sov i barnehagen. Har glemt å bytte ut saueskinnet i vogna i barnehagen med et svalere laken (klaps på lanken til meg) og i tillegg hadde de hatt over han en tynn sommerdyne, så det ble nok litt varmt. I dag skal han sove på laken og med kun helseteppe over seg, så håper han blir litt kjøligere igjen da.

Skrevet

Det har dattera mi også, hun er snart 18 mnd, men hadde det i fjor sommer også, Og det har mildnet litt nå, sover kun med trøye om natta nå, og vi fikk anbefalt en krem ( blå og grønn tube på apoteket) heter noe som caderm eller noe, men vet ikke om den har hjulpet enda, begynte å smøre i går.

Skrevet

Åh, tusen takk for at dere svarte:-)

da er jeg litt letta og tenker at det er varmeutslett og eneste middel er å holde henne så avkjølt som mulig...hvilket ikke er så lett i 30 graders varme!

Men vi nyter det herlige været:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...