Gjest Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Det virker jo sånn fra tidligere innlegg at hvis babyen legger seg til samme tid hver dag, og har noenlunde faste rutiner, så har man tvunget babyen til noe for at det passer foreldrene??? Kan dere ikke se at babyer er forskjellige?? Har venninner som har babyer som har sovet mye hele dagen, min har sovet svært lite på dagen, og ble derfor tidlig trøtt på kvelden da han var rundt seks uker. Jeg prøvde da for guds skyld ikke å presse han til å legge seg kl syv!!!
2hærligegutter Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Samme her. Helt tilfeldig at han sovnet tidlig. Begynte da han var ferdig med det kvelds amme styret når han var ca 6 uker. En kveld jeg var alene hjemme med guttene gikk jeg inn i vår seng etter at storebror var lagt, og gav pupp, la han så i senga, hadde ingen forhåpninger på at han ville sovne, men det gjorde han så sånn har vi fortsatt, gutten er nå 2 mnd (10 uker), og legger seg mellom 19:30 og 20:30, ser det ann hvor trøtt han er. Får han nesten ikke til å sove etter 4 på ettermiddagen, kun noen super korte lurer.
kokosyklus Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 jeg presser jenta mi i seng hevr kvekd klokka syv- trøtt eller ikke- for å få litt fred. Da ser jeg på sex& singelliv og drikker te. Så kan hun grine litt, det tar hun ingen skade av
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Selv om Jonas har sovet lite eller mye om dagen er det likevel leggetid 20 til 2030. Men 99% av dagene er han trøtt og grinete likevel, og sovner med flasken i munnen.... Er jo greit å få litt tid for seg selv om kvelden, men legger han ikke da bare gå grunn av det. Har lagt han på denne tiden siden han var 2 måneder- er snart 4 nå.
kitty08 Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Champagne mener du nok, Kokosyklus. Ikke ille nok å se s&s og drikke te ;-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 barn trenger rutiner, også babyer. det sies jo at det er viktig å legge dem til samme tid hver kveld for at de skal få en fin soverutine. altså hjelper vi barnet til å sove godt! Kevin legger seg kl 19 hver kveld, og sovner med en gang.
kokosyklus Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Ja.... Jeg har vært stor i munnen altså. Nå er hun 4 mnd, hun har sovet natta gjennom kun abrutt av amming hver 3-4 time. hun sier iftra og spiser i søvne, slik at jeg bare har kunnet legge henne igjen og sove videre. nåååååå...... De siste ukene har hun våknet oftere, hver 2. time ca. Noenganger oftere. i natt var hun lysvåken i fire tiden, jeg måtte tom gi ghenne smokk for å få henne til å sovne igjen. PUH PUH PUH, jeg sover nesten ikke for tiden og er så sliten. Rutiner til tross, nå er det kaos kaos kaos. Skal allikevel holde på rutinen vår, det tror jeg er livsviktig!!
de tre bukkenebruse Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 sønnen vår 3,5 år legger vi rundt 7 på kvelden,da er han trett...datteren vår er 6 måneder og hun legger vi kvart på 6-6 for da er hun trett... (viss vi lar eldstemann være oppe til halv 8 tiden blir han overtrett og sovner ikke før nimmer 10-11tiden å det gidder vi rett og slett ikke=P hehe minsten sover forresten nesten ingenting på dagene max 2 timer fordelt på 2 kviler på hele dagen og her er det morgen rundt hal 7...
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Da er det tydeligvis flere enn meg som har babyer som legger seg tidlig. Ble litt overrasket over hvor mange som mente at det er foreldrene som presser barna inn i en døgnrytme pga egne hensyn. Ville vært mye mer praktisk å ha en baby som ikke la seg kl syv, så kunne jeg dra på besøk til veninner om kvelden, spise middag ute etc. Nå må man pent holde seg hjemme.
de tre bukkenebruse Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 vi gjør alle det som er best for barna våre om det er å holde våkne til de er trette kl 6 eller 11 på kvelden =)
kokosyklus Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 Enig Aliena.. Vi forsøkte å ta en tur på stranden i seks tiden og tenkte at den leggingen i syv tiden kunne flyttes til ni en dag... jeg hadde en katt p armen som satte neglene i huden min og skrek og herjet til vi var hjemme og la henne åtte.... det er en grunn til at hun legges 19 da tydeligvis... Skulle gjerne hatt litt mer frihet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå