Vilde08 Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Er det noe som helts vi kan gjøre forå forebygge vann i kroppen? Har alltid hvert plaget med dette om sommeren, så regner med at det blir verre nå som jeg er gravid....
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Jeg har fått beskjed av legen om å være forsiktig med salt, for det binder vannet i kroppen. Og drikk mye vann (vann fordriver vann, eller noe sånt) Farmor maser fælt om at jeg må putte beina i kaldt vann på kvelden, og gjerne ha en pute under føttene om natta for å få de høyere enn kroppen. Verdt et forsøk =)
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Jeg bruker støttestrømper hvis jeg vet at jeg skal stå/gå mye en dag. Det hjelper veldig for meg ihvertfall. Ellers så er det dette med at vann fordriver vann. Nå drikker jeg normalt sett mellom 4 og 5 liter væske i løpet av en dag og det ser ut til å holde ødemene i sjakk. Hvis jeg drikker mindre en dag, ser jeg skikkelig oppblåst ut i ansiket dagen etter... Ellers er det bra å bade. Trykket fra vannet hjelper til med å presse ødemene "tilbake på plass". Unngå salt, sitt/ligg med beina høyt så ofte du kan og litt moderat mosjon kan hjelpe (øker sirkulasjonen). Jeg har også positiv erfaring med å putte beina i kaldt vann. Det kjentes veeeldig godt ut akkurat der og da, samtidig som beina ble mindre hovne =)
Supermamm Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Har de samme rådene som du allerede har fått:) Beina høyt og masse vann har holdt det nesten helt borte for meg. Har 12 dager igjen nå og såvidt fått litt hovne føtter og hender...
anette&tutta mari :) Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Jeg drikker masse vann og prøver å ligge med beina høyt. Har ikke fått noe vann i kroppen før i går kveld, da var beina ganske hovne. Putta de i ei bøtte med iskaldt vann og da forsvant hevelsen når jeg skulle legge meg.. Håper det ikke blir noe verre enn dette Er 32+1 idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå