Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som helts vi kan gjøre forå forebygge vann i kroppen?

Har alltid hvert plaget med dette om sommeren, så regner med at det blir verre nå som jeg er gravid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått beskjed av legen om å være forsiktig med salt, for det binder vannet i kroppen. Og drikk mye vann (vann fordriver vann, eller noe sånt)

Farmor maser fælt om at jeg må putte beina i kaldt vann på kvelden, og gjerne ha en pute under føttene om natta for å få de høyere enn kroppen.

Verdt et forsøk =)

Skrevet

Jeg bruker støttestrømper hvis jeg vet at jeg skal stå/gå mye en dag. Det hjelper veldig for meg ihvertfall. Ellers så er det dette med at vann fordriver vann. Nå drikker jeg normalt sett mellom 4 og 5 liter væske i løpet av en dag og det ser ut til å holde ødemene i sjakk. Hvis jeg drikker mindre en dag, ser jeg skikkelig oppblåst ut i ansiket dagen etter... Ellers er det bra å bade. Trykket fra vannet hjelper til med å presse ødemene "tilbake på plass". Unngå salt, sitt/ligg med beina høyt så ofte du kan og litt moderat mosjon kan hjelpe (øker sirkulasjonen).

Jeg har også positiv erfaring med å putte beina i kaldt vann. Det kjentes veeeldig godt ut akkurat der og da, samtidig som beina ble mindre hovne =)

Skrevet

Har de samme rådene som du allerede har fått:) Beina høyt og masse vann har holdt det nesten helt borte for meg. Har 12 dager igjen nå og såvidt fått litt hovne føtter og hender...

Skrevet

Jeg drikker masse vann og prøver å ligge med beina høyt. Har ikke fått noe vann i kroppen før i går kveld, da var beina ganske hovne. Putta de i ei bøtte med iskaldt vann og da forsvant hevelsen når jeg skulle legge meg.. Håper det ikke blir noe verre enn dette :) Er 32+1 idag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...