Mamma til 2 prinser:) Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Gutten min er 6 uker gammel og jeg har hatt 1 brystbetennelse. Hadde 4 brystbetennelser med forrige mann så er ganske disponibel for å få det.Er da redd for å bade i sjøen jeg nå da for da blir jeg jo kald og det samme gjør brystene. Er jo så varmt nå og vil gjerne bade,men vet ikke hva filk anbefaler. Tenkte å ringe helsestasjonen i morgen bare for å høre men kan jo høre her også.Tror dere jeg kan bade,bare jeg passer på å skifte med en gang jeg er ferdig så ikke jeg går rundt våt?? Lurer også på hva dere gjør når det gjelder bikini og ammeinnlegg,jeg lekker fortsatt litt så hvordan gjør jeg det?
mamman til to gutter Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Brystbetennelse har ingenting å gjøre med at man fryser kun på brystvortene. Det må være bakterier for at det skal bli betennelse, så pass på å være ren på hendene når du skal amme og pass på å hele tiden ha rene ammeinnlegg når du bruker det. Så er det viktig at du generelt ikke fryser, så tørk deg etter du har badet, du kan jo også ha to bikinier sånn at når du har badet så bytter du til en tørr, så slipper du å være redd for å fryse på puppene, selvom det egentlig ikke er så viktig. Jeg brukte ikke ammeinnlegg på stranda selvom jeg fortsatt lakk litt, men det var mest når jeg ammet og da hadde jeg uansett gulpeklut klar... Hvis du lekker mye, må du vel bare ha ammeinnlegg under bikinien.
Piken på landet Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Hm, det er jo slik at brystene er dårligere sirkulerte når de er kalde, og du kan dermed lettere få tette melkeganger. Og tette melkeganger gir jo brystbetennelse... Jeg hadde badet for det om jeg, bare passet på å skifte fort til tørt og lagt meg i sola. Jeg gikk for lenge med våt bikini en kveld, og det kombinert med at vesla sov ekstra lenge den natta, gjorde at jeg fikk feber dagen etter. Så vær forsiktig siden du er disponert. Jeg bruker ammeinnlegg i bikinien jeg, bare tar de ut når jeg skal bade, og tar på nye når jeg skifter til tørrt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå