Gå til innhold

Snart 5 måneder og veier 10 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Adrian var 3296 gr ved fødselen, bare etter 12 dager veide han 4070 gr, og sånn forsatte det.. han har lagt på seg 1 - 1,5 kg hver mnd.. Håper det stopper snart.

Er det flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn veide 3800, 52 cm er nå snart 3 mnd. 8445 kg. og 66 cm.

Skrevet

Saft suse!!!

Skrevet

Jeg som trodde min sønn var stor med sine 7340 og 63 cm på 3 mnd kontrollen...

Skrevet

Å ja da! min var 4760 gr og 55 cm lang ved fødsel og nå 4 mnd 8980 gr og 68 cm.

Skrevet

Så deilig at det er flere der ute med unger som legger på seg i sinnsyk fart. Jeg har to barn som har holdt på sånn, og med førstemann var jeg så dødsnervøs fordi hun la på seg i akkurat samme tempo som din Adrian. Men det gikk seg veldig fint til. Hun er en lang 3-åring, men på ingen måte tykk. Jeg tror hun var 11 kg da hun var 6 mnd. Det stoppet helt opp da hun begynte å gå, og har gått helt fint siden da. Morsmelk er ikke farlig å legge på seg av, det renner av når de får opp aktivitetsnivået. Så slapp av, hvis du kan, og kos deg med et barn som tar godt til seg av sunne fettceller. Jeg tøyser litt med at de sikkert blir veldig smarte, siden hjernen utvikles så mye i løpet av første leveår. Den består jo stort sett av fett, og det har de jo mye av : ) Og noen sa en gang til meg at for at helsevesenet skal kunne operere med en "normalkurve", så må jo noen falle utenfor og være unormale, for å bekrefte de andres normalitet. Så der gjør vi jo en stor innsats med våre barn : )

Skrevet

Ah endelig flere:-) Hehe. Sønnen vår legger også på seg minst 1 kg i mnd eller mer. (som oftest det sistnevnte)

Han er snart 9 mnd (5uker prematur, ikke korrigert) å det har ikke roet seg noe som helst enda... Han fyker ut av skjema å HS sier han er overvektig. Uff! Men, han er en lykkelig og aktiv krabat!Som er det aller viktigste..

Bare superglad for at han elsker mat:-) Var redd for det motsatte i og med at han er prematur...

Skrevet

hehe..;) datteren min var ca samme vekt som din gutt da hun ble født.. da hun var 1 år veide hun 8.6 kg..hehe..

bare kjekt at han vokser da..;) sikkert kjempe søt. ville ikek bekymret meg for det altså..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...