Gå til innhold

HVER eneste kveld kl 19....

Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

... kommer ungene som bor i en blokk ved siden av oss ut! De har helt sinnsykt skarpe stemmer og hyler og skriker, SEFF rett utenfor vinduet til Thea, som SEFF våkner HVER ENESTE KVELD på disse tider! Er så vanvittig irriterende... Er vel en 5-6 unger på alt fra 0-5 år som styrer på her ute..

Så går de tur sammen med foreldrene sine + ett par andre familier en times tid. Kommer tilbake igjen, og holder det gående til rundt halv elleve.... Er så utrolig lei...

Men men, sånn er det vel nå som varmen er kommet =(

*glede seg til vinteren* hehe...

Puh. deilig å få ut litt "damp" nå som jeg er alene hjemme og ikke kan klage til samboeren..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde ikke de barna sove da egentlig? Småtten hadde ikke orket å holde det gående med lek frem til sent på kvelden i hvertfall.

Skrevet

Å JOOOOO de burde sove!!

Her inne skal man jo ikke si noenting for å virke som noe man ikke er MEN, dette er utlendinger, så de går ikke i barnehage. Mødrene er hjemme. Sover vel lenge på morningen tenker jeg..

Syntes så synd på lille Thea min som ikke får sove pga "baba" som hun kaller barna ;)

Skrevet

Men hvorfor leker de ikke ute på dagen, det er jo vanlig! Her er det ikke unger ute etter åtte-halv ni på kvelden, og her oppe er det litt mix av forskjellige mennesker. Alle leker jo ute på dagen, ikke på "natta".

Skrevet

Her er det heller ungdommene i overetasjen som bråker. Makan, spille høy musikk når samboeren skal sove! Småtten har så godt sovehjerte at han sover uansett. Huseieren holdt på med traktor og stein her i forrige uke, og småtten har vinduet oppe, han sov like godt han :)

Skrevet

Jeg REGNET med dette var utlendinger ja...Er ikke rasist altså..Men alltid når vi har vært på campingplasser osv er det ALLTID utenlanske barn som holder det gående laaangt utover...

Skrevet

HockeyMamma: TRAKTOR og steinsprut faktisk?! Syntes jeg ser lille sære Thea sove da ja! Du er heldig du ;) Høres veldig deilig ut med stillhet kl åtte ja... Barneskriking blir jommen slitsomt i lengden ass...

PS: På dagen er de stille som mus.... =/ *arg*

Pittamitta: Er ikke rasist jeg heller, men skjønner hva du mener. Er ofte de utenlandske som holder det gående.. Greit nok det hvis man faktisk ER i utlandet der kulturen er litt anderledes, men her skal jo faktisk de fleste barn i bhg eller på skole dagen etter, så da er det iallefall greit å gå inn litt tidligere enn halv elleve..Ungene som bor under oss sliter også med å sove når de er i gang ute her på kveldstid så er ikke bare jeg som er sær ;)

Skrevet

Her er det akkuratt det samme, og det irriterer meg grønn hver kveld..

Utlendig eller ei, man kan vel ha en normal døgnrytme fordet? Barna kommer jo til å få sjokk når de begynner på skolen, og de som allerede går på skolen sliter om morningen (ser de når jeg drar på om morningen)

De er ute sent på kvelden, smeller og bråker med mødrene sine etter, som skriker og hyler enda høyere, og så vet jeg at de sover til 12-13 tiden på dagen (ikke de som går på skolen da vel og merke)

Barna er alt fra 1 til 8 år, og syntes det er rart at de holder ut å være ute til kl 23-24 i ukedagene..

Skrevet

Helt sikker på at vi ikke er naboer Lisa?! hehe..

Ja, samboer hadde lest noe av det samme du sier ang skole. De sliter ofte på morningen fordi de legger seg så sent..

Lurer så fælt på hvorfor de må HYLE så fælt jeg da. Kan ikke tenke meg noen med skarpere stemmer enn disse ungene som holder på her ute nå! Helt utrolig...

Føler meg som DEN megga når jeg vagger ut på verandaen for å se litt "streng" ut ;) Men ærlig talt, NÅ er det snart på tide å roe seg altså...

Skrevet

ja, vet hva dere mener. Men det er mange andre kulturer som har det slik. Ungene legger seg når foreldrene gjør det, og er mor hjemmeværende, som jo også ikke er uvanlig, kan ungene stå opp seint. Men vet du hva? det er lov å snakke med foreldrene og fortelle hvordan det oppleves for dere, på en fin måte sant? for det er langt ifra sikkert de i det hele tatt har tenkt tanken engang, veldig mange utlenninger som vil og prøver å integrere seg, ønsker at folk rundt dem kan fortelle dem slikt, om hvordan den norske kulturen er, i hverdagen. For de vet som sagt kanskje ikke om det/tenker over det. Min mor jobbet med flyktininger i mange år, og har bodd på et asylmotak i et par år selv, og det er en god ting å hjelpe de til å tilpasse seg norsk kultur, ved å snakke med de, og fortelle hvordan "folk her liker det" (som jo er kultur sant) men være vennlig da selvfølgelig:)))

Skrevet

ja, og det var det jeg skulle si (men glemte) at mange faktisk ØNSKER at nordmenn/andre som har bodd her og vet hvordan kulturen er, skal fortelle de slikt. Det er jo en del av integreringen, som de fleste ønsker å bli:)

Skrevet

Helt sant Kine!

Snakket med hun ene moren her ute i dag, og tenkte jeg skulle nevne noe da, men kom liksom aldri så langt..

Føler meg så "gammel og sur"... Og ikke minst slem, som liksom skal fortelle de hvordan vi helst ser at de oppfører seg.. Litt klønete forklart men ;)

Men fortsetter de å HYLE (og da mener jeg ikke vanlig lek. De er virkelig høylydte) så MÅ jeg jo selvfølgelig si noe på en pen måte..

Skrevet

fikk ikke med hele nicket ditt jeg, men regner med at du skjønte at jeg mente tjukkebolla og Kine :o)

Skrevet

hehe:) ja skjønte det var meg du mente:) har opplevd det med skikkelig hyling og skriking hos mange flyktningebarn under lek. Men det er klart, slik vi bodde den gang, SÅ tett innpå hverandre SÅ lenge, så sa jeg helt klart og tydelig ifra til ungene hva de fikk lov å gjøre og ikke. Skriking etter halv åtte foreksempel, fikk de streng tone fra oss voksne. Det som kanskje var litt spesiellt hos oss, var at disse ungene alltid var alene ute å lekte til langt på natt (gjerne over kl23) uten foreldre. Så det var vi norske foreldre som oppdrog ungene når de var ute. Måtte jo det. Og ungene var kjempe glade i oss også:)) merket tydelig at de likte at vi hadde klare grenser

herrrrregud nå begynner jeg å bable igjen. Det siste her hadde jo ikke så mye å gjøre med dere da men, begynte å tenke tilbake på en svunnen tid jeg nå...

sukk :) det var tider det:)

Skrevet

=) Herlig med litt mimring da!

Men skal nok prøve å få snakket litt med de etterhvert jeg.. Pakke det litt pent inn!

Skrevet

og så er det et ordtak som sier noe sånn ca som så: det trengs en hel landsby for å oppdra ett barn. Det betyr vel noe som at alle voksne bør være med på å oppdra barna de har rundt seg. Man kan helt fint fortelle de hva de ikke får lov til:) det er jo viktig!

jupp, mimring er hærlig:)!!!

Skrevet

Godt sagt!

Nå ble det endelig stille her ute!! HERLIG!!!!

Så nå er det natta på meg gitt ;)

Skrevet

Hihi, apropo utlendinger - den pakistanske familien over oss bråker noe sinnsvakt... Full fest natt til ukedager - ofte holder de på til femtiden om morgenen. Drar stoler langs gulvet, hoier og skriker og kakler seff med verandadøren åpen så vi hører alt (er nødt til å ha vinduet oppe om natta for ikke å krepere. O ungene dems (1,5 - 5 år) er med på moroa...

Stille kl 22:00 my ass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...