ZamZam Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Var til sjekk hos gynokologen min i fjor i september, hun fant en liten cyste på ultralydundersøkelsen. Hun ville at jeg skulle ha fått sjekket dette ut mer dvs om den var vekk eller om den hadde voks i løpet av desember, men grunnet at jeg flyttet til et u-land som ikke har muligheten til å ta den type undersøkelser har det måtte ventet til jeg skal tilbake nå i slutten av måneden. Jeg vet at mest sannsynligvis er cysten borte og at det å ha cyster er vanlig, MEN jeg har så mye kreft i familien at jeg er redd for at cysten er der enda og evt har vokst at det har blitt flere og at det rett og slett ikker er en cyste, men en ondartet svulst. Har klart å dytte tankene helt bort lenge, jeg får jo ikke gjort noe hverken for eller imot før jeg vet noe og sannsynligheten for at cysten er der enda er liten. Allikevel kommer det stadig frem i tankene nå siden det nærmer seg RDV og jeg får vite med sikkerhet at den ikke er der. Forteller meg selv at det ikke er noen vits å "hisse" seg opp for ingenting, det er ikke noe der osvosv, men allikevel så dukker det opp et liten men tenk om da.. Er det noen som har hatt cyster som forsvinner helt av seg selv som kan fortelle meg at jeg er fullstendig gal og tar dette helt ut av sammenheng fordi dette er jo normalt. Det er fortsatt lenge til jeg skal i "stolen" så jeg må klare å dytte dette unna meg til jeg kommer dit.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Skal prøve å berolige deg litt jeg ..... Hadde 4 cyster på eggstokkene, noen opp til 4 cm i diameter. Husker ikke hvor lang tid det gikk mellom besøkene hos gynekologen, men alle hva iallefall borte ved 2. besøket. Jeg skjønner jo at du er nervøs siden det er mye kreft i familien, men det er veldig liten sannsynlighet for at cysten er ondartet. Lykke til!!
ZamZam Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2008 Takk!!! Vet jo bevist at det er en veldig liten sannsynlighet for at cysta er der enda.. Og med tanke på at den var så liten så er det ingen reel fare, men det er det ubeviste i meg som sier tenk om hvis da.. Det var godt å se (ikke noe vondt ment ) at jeg overreagerer og at dette er en bagatell som jeg blåser opp. Tusen takk ny sneip!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå