Gå til innhold

Dere som har født 2 ganger eller flere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var fødsel nr 2 ? .Var den lettere enn nr 1 ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var raskere, lettere, ingen senplager (ble klippet+rivnet mye med nr.1) MEN den var mye mer intens og vondere mens det stod på.

Fødsel nr. 2 var en mye bedre totalopplevelse.

Skrevet

Nr 2 var MYYYYYYYYYYYYYYE enklere.

Fødsel nr.1: Sterke veer i 25 timer uten at åpning kom, fikk drypp, da fikk det opp farta, pressa i 1,5 time før han kom ut. Totalt 30 timer.

Fødsel nr 2: Veer i 6 timer, 7 cm åpning når jeg kom på sykehuset. Pressa i 10 min før ungen var ute.

Skrevet

Den varte kortere, var mye mindre slitsom, men litt vondere og mer intens... Foretrekker absolutt det istenden for den vannvittig lange og slitsomme fødselen jeg hadde første gangen, da var jeg ikke meg selv på flere uker etterpå. Men etter andre og tredje var jeg på beina med en gang, og i full sving et par dager etterpå.

Skrevet

Ja.Den var like intens,men mye raskere over.

Men nr 3 var vel den verste her:-( Men da hadde det gått nesten 8 år siden sist,så da blir det vel nesten som førstegangs igjen...

Skrevet

Min var 6 timer lengre enn fødsel nr en,og en smule tøffere, men det var setefødsel da..

Skrevet

Nr 2 var mye lettere enn nr 1, men nr 3 var enda værre enn både 1 og 2 (keisersnitt pga betennelse i livmora). Nr 4 var den tyngste-fikk aldri veer oftere enn hvert 5 min, og den tok nærmer 3 døgn...

Skrevet

Som de fleste over her - nr. 2 var mye lettere enn nr. 1 - føler jeg hadde en drømmefødsel med nr. 2. Kjapp og grei fødsel.. Nr. 3 derimot var min verste fødsel som dro ut i 2 døgn så jeg var helt utslitt da jeg endelig kunne presse han ut.. Hadde 2,5 år mellom nr. 1 og 2 og 6 år mellom nr. 2 og 3 så det har nok mye å si tror jeg...

Skrevet

Lettere, raskere og mye bedre etterpå.

MEN like vond ;-)

Skrevet

2 unger her.. syntes begge fødslene mine var greie men nr 2 var best :P var mye lenger med nå og følte smerten helt til tåspissene men for en opplevelse!

Skrevet

Lettere og kortere, men vondere. Fikk epidural på 1 cm åpning med nr 1, fikk ikke før 7 cm åpning med nr 2 og da bare litt. ;o)

Gjest Lenchen jente98 og jente08
Skrevet

Begge mine fødsler var også veldig fine. Nr 1 på 3 1/2 time, og nr 2 på 1 time, så her går det unna :) Fødsel nr 2 opplevdes best pga jeg var forberedt på smertene, og brukte pausene mye bedre enn første gang. Jeg ble dessuten veldig overrasket når det plutselig var over, for det gikk så fort. Jeg trodde jeg hadde timer igjen, men så plutselig var hun ute :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...