Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Er det farlig når man er gravid??

Plukket med meg litt rabarbra når jeg var hos foreldrene mine i stad, og er nå på vei til å lage suppe:-)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har aldri hørt om at det er farlig, eller skadelig. men alt med måte så går det!

spiste rabarbrasuppe med alle mine 4!

Skrevet

kunne jeg aldri tenkt meg. spiste det her om dagen, helt sinnsykt godt:) mmmm, varm/lunken suppe med vanilje is oppi! skulle ønske jeg greide å lage det selv. har du oppskrift? er det vanskelig?

Skrevet

Du må skjere rabarbraene opp i biter og små koke dem i ca 20 min, du ser når de har løsnet fra hverandre =) tilsett sukker, dermed ferdig. Bare smake deg fram med sukker. lykke til =)

Skrevet

samme hvor mye vann man bruker eller skal det være fordelt= dvs feks 5dl vann mot 250 gram rabarbara?

Skrevet

Syns også det er kjempegodt - men min rabarbra blomstrer allerede!!! Har lest at den vanligvis skal høstes før sankt hans for etter det blomstrer den og blir trevlete.Så det er ekstremt tidlig i år. Noen som vet om det går an å kutte den ned og bruke spirene som kommer opp igjen?

Skrevet

Hehe, jeg er ikke helt sikker på det. men jeg hadde to rabarbra her isad, og da brukte jeg ca 7 dl vann =)

Skrevet

Jeg fant oppskrifta på matprat.no

Finner alt av oppskrifter der gitt:-) det ble veldig godt hvertfall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...