Gjest Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 ..Er det farlig når man er gravid?? Plukket med meg litt rabarbra når jeg var hos foreldrene mine i stad, og er nå på vei til å lage suppe:-) Klem
lykkeligmamman Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 har aldri hørt om at det er farlig, eller skadelig. men alt med måte så går det! spiste rabarbrasuppe med alle mine 4!
NormaJean Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 kunne jeg aldri tenkt meg. spiste det her om dagen, helt sinnsykt godt:) mmmm, varm/lunken suppe med vanilje is oppi! skulle ønske jeg greide å lage det selv. har du oppskrift? er det vanskelig?
daneli Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Du må skjere rabarbraene opp i biter og små koke dem i ca 20 min, du ser når de har løsnet fra hverandre =) tilsett sukker, dermed ferdig. Bare smake deg fram med sukker. lykke til =)
NormaJean Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 samme hvor mye vann man bruker eller skal det være fordelt= dvs feks 5dl vann mot 250 gram rabarbara?
<3 coccinelle Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Syns også det er kjempegodt - men min rabarbra blomstrer allerede!!! Har lest at den vanligvis skal høstes før sankt hans for etter det blomstrer den og blir trevlete.Så det er ekstremt tidlig i år. Noen som vet om det går an å kutte den ned og bruke spirene som kommer opp igjen?
daneli Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Hehe, jeg er ikke helt sikker på det. men jeg hadde to rabarbra her isad, og da brukte jeg ca 7 dl vann =)
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Jeg fant oppskrifta på matprat.no Finner alt av oppskrifter der gitt:-) det ble veldig godt hvertfall:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå