Gå til innhold

Forventer folk at du snart burde bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi giftet oss for snart et år siden, og jeg har hele tiden sagt til folk at jeg ikke skal ha barn før vi slår oss til ro i en skikkelig leilighet/hus. I påsken flytta vi endelig inn i nytt hus, og nå syns tydeligvis folk at det er på tide at vi planlegger barn.

Jeg er i 3 pp nå, og det er mulig det klaffer denne måneden, men jeg har ikke fortalt så veldig mange at vi planlegger. Men folk spør og spør og spør, og jeg svarer hver gang at det ikke er noe baby på gang. Men tenk om det nå er det! Da vil jeg jo egentlig bare fortsette å si at det ikke er noe på gang da. Jeg vil jo ikke fortelle til hele verden at jeg er gravid før det har gått lang nok tid.

En annen ting er at nå er det sånn "utepils-vær" ute, mange grillfester og sammenkomster, og jeg er vanligvis ikke den som sier nei takk til et glass vin. Men nå føler jeg ikke for å drikke noe, og hvertfall ikke hvis testen til helga er positiv. Men hvordan skjuler jeg dette for folk når så mange forventer at jeg blir gravid nå? Hvis jeg takker nei, eller sier jeg skal kjøre på fest, så vil de med en gang trekke den konklusjonen at jeg er gravid, selv om jeg sier nei. Er det noen andre som har det på samme måte? Det er jo ikke noe stort problem da, men jeg vil bare ikke med en gang fortelle til alle og enhver at jeg er gravid.

Jeg tror ikke det går en dag uten at noen spør jeg...... Også er det såååå mange gravide på jobben, så folk setter penga sine på at jeg er nestemann. Men hvordan skal jeg klare å vente med å fortelle det?

;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er det. Vi har en på litt over to år nå, og det har vært mye spørsmål om vi ikke snart skal ha en til. Vi har valgt å si, jo vi prøver faktisk på det, men at det er jo ikke sikkert at vi får det til sånn med det første, det er jo normalt at det kan ta litt tid. Da blir det slutt på spørsmålene. Det er ingen som har spurt meg om jeg er gravid nå eller ikke. Sikkert redd for å mase i tilfelle jeg ikke er det, og de vet vi prøver. Det har i hvertfall funket for oss, men selvfølgelig forteller jeg jo ikke det til gud og hver mann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...