Gå til innhold

noen leger her ? eller selvutnevnte sådann ? (ha ha )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min ringte meg ikveld for jeg har tatt örten blodpröver .......... alt var bra men en var litt höyere enn normalen sa han ....... det var CRP den var på 4 (han sa den er normalt på 0-1 )

Og så var det en han sa het IGG - HGG eller ett ellerannet 3 bokstaver hvertfall (har noe med imunforsvar å gjöre den målingen der forklarte han ) som var litt under normalen den var på 6.3 (skulle visstnok väre 6.5 eller höyere )

Ikke noe å bekymre seg over mente han og mumlet noe om at det alltid vill väre noen litt for lav eller höye når man måler så mange ting som jeg gjorde i blodet (testet, jern,hvite blodlegemer, lever verdier, stoffskifte, B12, nyrer)

Det jeg lurer på er hvorfor er CRP litt höy og den imunforsvars greien litt lav da jeg er frisk som en fisk pr idag og det var jeg og for 4 dager siden da jeg tok pröven

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har alltid hørt at en normal crp er fra 0-10...

Skrevet

Normal CRP er fra 0-10 ja..

Så 4 er jo ikke noe særlig høy..

Skrevet

Er dere leger ?

Legen min sa at CRP er normal på 0-1 om man ikke har infeksjon i kroppen.

Skrevet

Normal crp er mellom 0 og 10 ja.Det er vanligvis ikke nødvendig med medisiner/behandling hvis crp er under 50.Da er det som regel et virus,forkjølelse e.l.Er den høyere er det sannsynlig at det er en infeksjon som ikke går over av seg selv uten behandling.

(Hadde lungebetennelse før jul,og hadde en crp på 113)

Skrevet

Hei. Er ikke lege, men CRP på 4 er ikke høyt ut i fra det jeg har lært. CRP skal normalt ligge under 10. Ved virusinfeksjoner stiger den moderat, mens den ved bakterieinfeksjoner stiger raskt og gjerne svært høyt.

Skrevet

Had CRP på langt over 200 i fjor høst da jeg hadde lungebetennelse, vanligvis er den under 10 her.,...da er jeg frisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...