mღ2 Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er så lei av å gå gravid!! Bare 4 mnd på vei, men synes det er et slit! Var slik forrige graviditet også.. Ikke noe spesielle plager... ÅÅÅÅÅÅ!!! Er søren meg ikke noe kos!!! Gleder meg ekstremt mye til den lille blir født da
Turid Laila Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Nei det er noe skikkelig herk! Gruer meg til neste gang. Jaggu glad det var en drittsommer i fjor
Laybik Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Jeg liker det ikke jeg heller. Veldig glad for å få baby og alt, men ikke noe gøy å være gravid nei! Har heldigvis bare 2 mnd igjen jeg da, men kunne godt vært kortere... Vi får holde ut, vi får tross alt verdens beste gave når vi er ferdig:-)
Lacey*har fått erta Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Vet du, jeg er veldig takknemlig for at jeg er gravid og jeg har alltid gledet meg til å gå gravid, men dette svangerskapet har medbrakt så mye trøbbel og bekymringer at jeg også gleder meg til lillemann blir født! Håper de neste svangerskap blir lykkligere for meg:)
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 syns det er helt fantastisk å være gravid jeg;) Enda jeg sliter en del med forskjellige ting de første 3 mnd.. Etter det er det jo bare fantastisk jo! Kjenne sparka å bli kjent med den lille i magen.. Liker det jeg;)
victomalia Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Jeg også "hater" å være gravid, misforstå meg rett. Det har ikke noe med at jeg ikke vil ha baby eller koser meg ved tanken. Jeg går hele tiden å stryker på magen, leser alt jeg kommer over, nesten gråter av lykke når jeg kjenner spark osv. MEN... det er så lenge å vente. Jeg er lei allerede ved 2 mnd. Går så mye opp i vekt, som jeg vet ikke preller av etterpå. Sliter så med bekken og isjas, får ikke sove om natta, kan ikke sove på magen som jeg elsker, begynner tidlig med kynnere osv. osv. Jeg har vært lite kvalm, men har så mange andre plager at det er et ork. Må hele tiden trøste meg med hvor kort tid graviditeten er av resten av livet. Men..det er verdt det...når du har babyen i armene...men først da!! ( Det er svært stor forskjell på svangerskap, man må bare innse det)
hoppetihei Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Jeg liker heller ikke gå gravid. Men etter de 9 mnd er det glemt. At jeg blir så humørsyk er det værste. Føler meg ikke fin med mage, thats it!
Figa *Fødeklar* Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Prevensjon? Det handler jo ikke om at du ikke vil ha barn, det handler om at du ikke liker å gå gravid. Og for å få barn, må man bli gravid, så forstår ikke helt meningen med den kommentaren Adrianah...
LinnisR83 Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Vetterre hva? Jeg slenger meg på denne tråden i dag, for nå er jeg sååååå lei, at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Skal aldri gå gravid mer!!! (sikkert noe jeg bare sier, men akkurat nå føles det slik) Jeg misunner de som liker dette, og det er godt og høre at dere også misliker å gå gravid. Trodde jeg var litt på jordet jeg. Men gurimalla, oppblåste bein og armer (mest fingrer), en medisinball til mage, humørsyk, nada apetitt....eller apetitten er der men absolutt ikke på det jeg har i skapene her hjemme, null søvn, kvalme....og for å ikke snakke om bekkenløsning!!! Og hvor kjedelig det er å gå hjemme mens alle er på jobb. SÅNN...en utblåsning, og fyttikatta og godt det var å få det ut! Er jo bare 2 mnd igjen, og man får vel igjen for dette når man får ut bebisen Eneste som holder enn oppe nå..... PS: Adrianah, har vel ingenting med at man ikke vil ha barn, selv om det høres slik ut i innlegget mitt akkurat nå, men er et hærk å gå slik i 9 mnd.
Gallis Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 det er jo trist at dere ikke liker en gave som er så flott som dere har fått av gud. det er ikke ofte man går gravid så prøv da heller å nyte det.
Adrianah Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Bare for å få klart hva jeg mener. De som får skikkelige plager kan få klage over at graviditeten er noe hærk. Den forstår jeg. det jeg reagerte på var innlegget til HI der hun skriver: "Bare 4 mnd på vei, men synes det er et slit! Var slik forrige graviditet også.. Ikke noe spesielle plager... ÅÅÅÅÅÅ!!! Er søren meg ikke noe kos!!!" hva er det hun klager over? Jeg har en sønn fra før på to år, hadde masse "plager" i svangerskapet men koste meg allikevel. Ble gravid igjen, med tvillinger, men mistet et stykke uti svangerskapet. Det var og er fortsatt tøft!. Nå er jeg gravid igjen, kvalme og oppkast følger meg denne gangen, men jeg er virkelig glad for at jeg har en liten spire i magen. Ikke alle er så heldige at de engang får oppleve dette! har man ikke noe spesielle plager ser jeg ingen grunn til å klage heller.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 må si at å vere gravid er en berg og dal bane..hehe.... for min del har det vert mer negativt enn posistivt... 1.tri konstant kvalm,dårlig,slapp og trett og resten bekkenløsning noe som har gjort til at jeg ikke har kunnet vert på jobb og jeg er arbeidsnarkoman som liker og ha 1000 baller i lufta, elsker å trene og være sosial...jeg har nesten blitt en fange i mitt eget hjem! å det har vert syyyykt kjedelig...synes rett og slett at det er kjedlig å være gravid, men glemmer det fort når tuppa mi sparker og hikker, og er helt vill i magen, det synes jeg er morro og gleder meg så utrolig mye til jeg får se henne (:.. men det blir lenge til neste gang....
LinnisR83 Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Jeg skjønner hva du mener, men må si at folk er forskjellige. Jegselv ville ikke sykemeldes men måtte pga bekkenplager, men etter det har graviditeten blitt værre og værre, ikke pga plager men at man blir lei. Selvfølgelig har jeg masse plager som mange andre her og, men hadde syntes det var enklere om jeg hadde fått jobbe så dagene gikk fortere. De siste 2 mnd nå har sneila seg avgårde, og de neste mnd kommer til å gå enda saktere. Beklager tapet ditt. Det er ikke noe gøy og høre, så jeg skjønner at du er kjempe happy nå...Absolutt. Jeg er utrolig glad jeg og for at jeg har blitt gravid, og har muligheten til å bære frem mitt eget barn, men har og lov til å si at det ikke er noe gøy å gå gravid. Jeg er iallefall ikke så glad i det etter 7 mnd.
Adrianah Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Heldigvis er vi alle forskjellige! Uff leit å høre at du sliter med sånne plager, da er det absolutt lov til å være lei. Dagene går sakte når man ikke har noe å gjøre, spesielt når en venter på noe så flott som et nytt familiemedlem! Jeg tror nok jeg hadde respondert litt annerledes eller kanskje ikke i det hele tatt hadde HI vært ei frøken med god grunn til å klage. Ble bare utrolig provosert over at noen som er så heldig å få bære frem et barn uten noe merkbare forandringer skal ha noe som helst å klage over. jaja. Vi får alle glede oss over at snart sitter vi der med det skjønneste på jord i armene med alt som hører med og tenker VI HAR KLART DET.
Spinella Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 Det finnes så utrolig mange tabuer i verden, og dette er defintivt en av dem. Jeg kan godt skjønne at det er noen som ikke synes det er så gøy å være gravid, og hvorfor i alle vide verden skulle de ikke ha lov til å sette ord på de følelsene??? Og man ser jo klart å tydelig at det finnes flere. Og jeg som "sliter" og er i min 12. prøveperiode synes de som gravide er verdens heldigste, men alikevell må man jo ha evnen til å vise empati med andre og ikke lange ut at "dette er en gave" og bla bla bla. Vi som kvinner bør stå sammen og vise omsorg og støtte for hverandre, ikke holde hverandre nede.
moril81 Skrevet 19. juni 2008 #18 Skrevet 19. juni 2008 Så pent lite av Gud da vår lille spire ble laget Men på en annen side så er jo mannen min ganske god i senga, men gud....? ikke helt Denne kommentaren kan bare komme fra en som ikke selv har hengt over doskåla i måneder. Liker ikke å være gravid, men ELSKER allerede(3 mnd på vei) det som kommer ut til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå