venter nr 2 Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 I følge min egne beregninger så kommer BIM-terminkalkulator og jeg frem til samme termindato.Men BIM ligger alltid en uke foran.Hvofor er det slik?Er jo mest gøy å følge sin egen side her inne,he-he er liksom litt lenger...
Herkules Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Mener du termin eller mener du, siden om at du er i 20. uke osv? Om det er det siste du mener så er det ikke en uke lenger, men en måte å si det på Når man er 19 + 3 som meg så er jeg i den 20. uken
babyfrøken *mamma* Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 De sier det bare på en annen måte ja, som å si at jeg som er 28 år går i mitt 29. år liksom...så sånn sett spiller det jo ingen rolle, det som derimot er enda dummere er at den utviklingen som beskrives av babyen også er en uke feil...... Så når man leser om det som står beskrevet her inne, er det den utviklingen som faktisk skjer uken etterpå... Hvis du har fått svangerskapsboken fra legen din, så ser du der at de sier du er i uke 19 fra 19+0 til 19+6, og riktig forklarer det som skjer den uken, her inne vil det da stå at du er i uke 20, med beskrivelser av det som skjer i den faktiske uke 20 (altså 20+0 til 20+6) Ganske dumt igrunnen.. (",)
Herkules Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Det varierer litt syns jeg på infoen, den virker ikke konsekvent en uke feil, men det er mye ca uansett. Jeg bruker konsekvent at jeg er i den 20. uken syns det er riktig måte å si det på.
AO3 Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Er det som står om babyens utvikling her inne virkelig feil? Jeg sammenligner endel med babyverden, og selv om de avviker noen gram her og noen centimeter der, er de i bunn og grunn ganske like. Som noen skrev her tidligere - det er vel ganske cirka uansett? Tror nok det varierer litt fra foster til foster også. Jeg tipper at de har lagt ulike bøker til grunn på de to sidene? Jeg har gått over til å bruke legens måte å regne uker på... Jeg er 20+0 i dag, og sier da at jeg er i uke 20, ikke uke 21. Det føles riktigere, nå når jeg har klart å legge om.
babyfrøken *mamma* Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Det er en stund siden jeg sammenlignet sist, nå tar jeg kun utgangspunkt i det som står i boken fra legen, samt boken til Gro Nylander. Sist jeg sammenlignet det som stod her inne, og det som står i de bøkene, er det konsekvent feil ja (stemmer 80-90% med det som står for utviklingen uken etter i de bøkene jeg refererer til). Sammenlignet flere uker, ble bare forvirret og irritert av det, så nå har jeg sluttet å lese det som står her inne. Alt er selvsagt ca i alt som skrives overalt, ingen babyer er like, men hvis dere sammenligner ca vekt og ca cm over flere uker, ser dere at det hele tiden ligger endel over det som står i legeboken og andre bøker. Vi finner vel alle det som føles riktig for oss, men jeg for min del vil ikke innbille meg at jeg er lenger på vei, eller babyen er lenger i utviklingen enn det den er iallefall (",) Lykke til videre, uansett hvordan dere ligger i løypa ;o)
Maya_1 Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Lagt merke til litt differanse jeg å, men min teori er da at BIM sin oversikt tar for seg hvordan fosteret er ved utgangen av den uken vi er i. Spes med tanke på mål og vekt, ser det stemmer med hvor neste uke starter andre steder. For å gjøre det enda litt mer komplisert
AO3 Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har bare sammenlignet med babyverden, ikke med noen andre bøker. Jaja, mot slutten av uken begynner vel babyen å nærme seg de målene som står her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå