Gå til innhold

Jeg har blitt ei hysterisk heks...hvordan komme ut av mitt eget helvete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kranglet med alle i min nærmeste familie nå, er blitt helt kontrollfreak etter at jeg ble mor. Kjenner hormonene raser enda selv om babyen er mange mnd, i tillegg ekstremt lite søvn. Ting må bli gjort på min måte ellers så føler jeg at jeg mister fullstendig kontrollen. Jeg tåler ikke mye bråk og fok rundt meg for tiden. Hva skjer med meg? Noen som kjenner seg igjen? Vær så snill, gi meg håp om at dette går over. Har vært deprimert i perioder før, og har lyst til å bryte mønsteret. Jeg prøver seriøst å ta meg sammen, men det er ikke lett. Det er ihvertfall veldig vondt å ha det sånn, både for meg og de rundt meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, en ting av gangen..

Jepp, jeg kjenner meg igjen. Jeg tok ungen ut av armene på svigermor første gangen hun holdt ham, og jeg har ingen rasjonell grunn for hvorfor jeg gjorde det, annet enn at det var umulig å ikke gjøre det. Og vi hadde/har ikke noe dårlig forhold..

Jeg sov altfor lite de første 6 mnd, og hadde en uendelig tålmodighet med småen og derfor langt mindre tålmodighet med andre. Videre hadde jeg et ganske stort behov for at det vi sa skulle bli respektert.

For meg har alt dette gått seg til. Sikkert som en kombinasjon av at det vi sa stort sett ble respektert, søvnen kom i orden og hormonene roet seg.

Men har du slitt med depresjoner så bør du få hjelp med det. Både for din egen del og for ungen og familien som helhet sin del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...