Gå til innhold

Status T&T kontroll....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg vært på sykehuset til kontroll igjen. ZAlt ser fremdeles veldig bra ut når det gjelder BT, urin og vekst å T&T:

Møtte ny lege nr 6 idag, og fikk sagt noe om dette, siden jeg tviler på at det er ideelt med ny vurdering av ny lege hver gang. Legen idag var enig...Og hun skulle se hvilke muligheter det var for å rette på dette utover... Det er særlig mot slutten at det er viktig at det er samme lege som måler og estimerer tvillingene, for å se om det er noen vekstavvik..

Jeg har fulgt rådene jeg fikk og fortalte om de siste ukers plager. Legen var full av sympati og forståelse, og det viser seg at hun selv har tvillinger på 3,5 år. Og husket godt hvordan det var med kynnere, tyngde, vonde stillinger, vanskeligheter med å gå, søvnmangel og redusert matlyst... Det var veldig fint å prate med henne om dette idag kjente jeg.

T&T vokser som bare det. De er fremdeles på størrelse med en gjennomsnitts enling, noe som er uvanlig så langt i svangerskapet. De er nå estimert til å være ca 2,2 og 2,4 kg...noe som jo sier meg at det er mye baby der inne i magen...om man ser bort fra morkaker, fostervann, økt blodmengde etc... Har alt i alt ca 12-13 kg ekstra i magen...uten at jeg har lagt på meg noe som helst...

Tv1 sitter i skrått seteleie, så jeg gjentok at jeg ikke ønsker å gjennomføre vaginal fødsel dersom han fortsetter å sitte... Noe legen støttet og forstod. ;) Tv2 ligger absolutt helt på tvers...og når han sparker til...er det ikke rart at magen ser alienaktig ut...

Nå vil jeg følges opp hver uke fremover, for å røve å fange opp event. endringer eller om belastninger som måtte komme. I journalen min presiserte legen idag at jeg har fire barn å ivareta allerede, og at dette i seg selv er en belastning, når man ikke får avlastning. Å ha en 1,5 åring hjemme samtidig som man er tvillinggravid orket legen nesten ikke å tenke på hvordan måtte være....*ler*

Vi får se hva de sier neste uke igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint med en bekreftelse av at alt tross alt er bra (det ble mye alt det...). Det skulle bare mangle at sykehuset ikke skulle kunne gi litt stabilitet i forhold til hvem du møter på kontroll, håper de får til det fremover!

Skrevet

Godt å høre at det står bra til med både mammaen og T&T. Er nå fortsatt ikke sikker på om du virkelig har sagt alt av plager og vondter til legen, men godt at de skal passe bedre på deg i tiden fremover da!!!

Nå har jeg bare eksamen igjen i morgen og SÅ er dagene plutselig ikke såååå pesete her lengre heller. Og som de guttegærne jentene jeg har er dine kjekke søte små alltid velkomne, vet du ;-)

Skrevet

God morgen min venn!

Jeg kjenner jeg er glad for at ungene er så friske og raske og store og fine, men det aner meg at jo større og friskere ungene er, joe mer får du å "bale" med.... Jeg gleder meg til å få dem ut jeggleder meg til å holde og snuse på dem, og å sammenlikne dem med han som ligger her og grynter og si sånn: ååå så små de er, også kan du bli litt sur og si: de var ikke små da de var inni magen skal jeg si deg! Jeg heier i bøtter og spann!

HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA

Skrevet

Åh, så store og flotte gutter du har i magen! Det er jo fantastisk at de ikke blir for små da.. Selv om det er et lite h.. for deg å bære på de om dagen..

Så bra at du fikk noen å snakke med som selv har vært tvillinggravid og kan sette seg inn i dine "lidelser".. Det er ingenting som er så deilig som litt ekstra forståelse og medlidenhet når man har det tungt.

Ønsker deg masse lykke til i siste innspurt!

Skrevet

Så flott at T&T vokser og blir store gutter der inne selv om det er å plage mammaen sin :o)

Godt å høre at legen hadde vært i samme situasjon. Menn kan uansett ikke på noen somhelst slags måte sette så godt inn i hva som skjer med en gravidkropp, selv om de er spesialister aldri så mye.

Du får fortsette med å ta det med ro og så får vi vel referat etter neste ukes kontroll.

Klæm fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...