Gå til innhold

Noen gode slanketips....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff - ikke like kjekt å gå i bikini i år.... Noen gode råd som virker fort?? Eventuelt tips til god og kalorifattig mat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja - jeg har kjøpt med to badedrakter i stedet jeg :-)

Skrevet

Jeg stresser ikke med å komme inn i noe som helst i år - gutten er seks uker, så mor får godta godvalker denne sommeren. :-)

Men denne suppekuren her har jeg gått på mange ganger før. Den er sunn, og den renser kroppen - så er også fin for de som ikke har noe å ta av. Men, liker man ikke suppa er det bare å gi seg, blir mye suppe disse syv dagene!

Suppe:

-2 bokser hermetiske tomater

-3 store purre

-kjøttbuljongterninger med vann (liten pakke med 16 stk-bruk 14 av disse)

-1 pk. nudler (Mr. Lee, ikke bruk krydderposen)

-pk. stangselleri

-2 bokser grønne brekk-bønner, el. 2 pk. frosne franske/asparges bønner

-2 grønne paprika

-1 pk 1kg gulrøtter

Slik gjør du:

-Kutt grønnsakene i små biter og ha det i en kjele

-Løs opp buljongterningene i litt varmt vann

-Hell på tomater og de andre ingrediensene

-Hell på vann til det dekker grønnsakene (mer vann- tynnere suppe)

-Kok til grønnsakene er møre

-Krydre som du vil med hvitløk, pepper, salt etc.

Denne suppen kan spises gjennom hele uka (når du er sulten). Spis så mye du vil.

Det er ingen ekstra kalorier. Jo mer du spiser, jo mer fett forbrenner du. Spis til frokost,

lunsj osv.

Drikke:

Juice uten  tilsatt sukker, kaffe, te, skummet melk, og vann, vann, vann...............

DAG 1

Spis all slags frukt utenom bananer. Meloner er flotte og kalorifattige. Spis bare frukt og suppe

idag.

DAG 2

Spis deg mett på rå, kokte eller boks grønnsaker. Prøv og spise grønne bladgrønnsaker: salat,

spinat osv. IKKE erter, mais eller tørre bønner. Spis grønnsakene og suppen. Til middag kan du

ha 1 bakt potet med smør. IKKE NOE FRUKT IDAG!

DAG 3

Spis så mye du vil av suppe, frukt og grønnsaker. Ingen bakt potet idag. Etter idag skal du ha

gått ned minst 2 kg.

DAG 4

Bananer og skummet melk. Dvs. spis minst 3 bananer og drikk så mye melk du kan idag.

Kroppen trenger potassium, kalsium og proteiner idag. Du vil merke mindre sug etter søtsaker. Spis suppe som vanlig.

DAG 5

Biff og tomater. Du kan spise fra 280-560 gr. biff og 4 tomater idag. Spis suppen minst en gang idag.

DAG 6

Biff og grønnsaker. Spis så mye du vil av biff og grønnsaker idag. Spis suppen også. Spis biff

og masse grønne grønnsaker. Ingen potet.

DAG 7

Brun ris (helsekostfprretning, råris) juice uten sukker og grønnsaker. Spis deg mett, og husk

å spise suppen. Bland gjerne kokte grønnsaker i risen om du vil.

Etter 7 dager, skal du ha gått ned 4,5-7,7 kg. Ikke gå på dietten igjen, hvis du har gått ned mer enn 7,7 kg. Da må du vente i minst 2 dager før du begynner igjen.

Du kan bruke dette programmet så ofte du vil. Du renser systemet for toksiner, og får en 

følelse av god helse.

Ikke drikk alkohol før minst 24 t etter at du har avsluttet kuren, Dette pga. fettsamling

i kroppen.

Denne dietten påvriker folk forskjellig. Etter 3 dager, vil du få mer energi enn da du begynte -

så lenge du ikke jukser. Etter noen dager, kan du merke forandringer i fordøyelsen. Ved forstoppelse, kan du spise en kopp "brand" eller annen fiber. Selv om du kan drikke svart kaffe med dietten, vil du kanskje føle mindre behov for koffein e. 3 dag.

Suppen kan spises når du er sulten under de 7 dagene. Spis så mye du vil. HUSK - jo mer

suppe du spiser, jo mer fett forbrenner du.

Man kan spise grillet, kokt eller bakt kylling i stedenfor biff. Absolutt ikke skinn på kyllingen.

Grillet fisk kan brukes istedet for biff, men bare på en av biff dagene. Kroppen trenger den høye proteinen man får av biff.

Reseptmedisin vil ikke påvirke dietten. Forsett med dette programmet så lenge du vil og merk

forskjellene både mentalt og fysisk.

IKKE, IKKE, IKKE;

Brød, alkohol, j\kullsyreholdige drikker (inkl. Farris) eller stekt mat (utenom biffen).

GJØR, GJØR, GJØR:

Drikk masse,. Minst 6-8 glass vann pr.dag. Pluss en kombinasjon av følgende: svart kaffe,

te (uten sukker), juice (uten sukker), tranebær juice og skummet melk.

Denne dietten kommer fra "Sacred Heart Hospital", og brukes av hjertepasienter for

å gå ned i vekt før kirurgi. Den er utarbeidet av spesialister i ernæringsfysiologi.

Lykke til!

Skrevet

jøss, funker dette?

kan man gå på denne kuren når man fullammer?

Skrevet

man skal ikke slanke seg når man ammer!!!:)

Skrevet

ikke slanke seg- men spise litt sunnere.... Jeg har fått dårligere vaner av å være hjemmemamma nå. Så jeg har meldt meg inn i vektklubben - så jeg har oversikt over hva jeg spiser. Sjokolade er aalt for godt:)

Skrevet

Man skal ikke slanke seg når man ammer nei!! Helt enig!!!:-) Men den kuren jeg la ut er helt fabelaktig ved at jo mer suppe man eter jo bedre er det på forbrenninga. Du renser kroppen for toksiner (?), og en koselig bivirkning er at man mister noen ekstra kilo. Man er ikke sulten denne uka, men eter masse - det gjorde i hvert fall jeg.

Man kan ta kuren da man fullammer da det egentlig bare er at man spiser sundt! Ikke det at jeg er ekspert, det er jo bare en vanlig grønnsakssuppe - så regner vel bare med at det er greit!!

Men vi må ikke bli gale i hodet fordi vi har noen ekstra kilo nå, vi er fortsatt vakre etter det mirakelet vi faktisk har fått fram her i livet!!:-)

Skrevet

Takk for spennende tips!!ynner m,annen og jeg på mandag - han fikk vel 5 - 10 sympatikilo han og :))))

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal gå på slike rensekurer mens man ammer. Disse avfallsstoffene (toksiner) går over i morsmelka, ikke sunt for babyen! Dette er også samme grunn for at man ikke skal slanke seg når man ammer. Under slanking frigjøres disse "giftstoffene".

Skrevet

er enig i at man ikke skal slanke seg når man ammer, men dette virket som en kur der man faktisk ikke går sulten. Og når man ikke gjør det vil det vel ikke være noe problem selv om man ammer samtidig, ville o blitt noe annet om man brukte nutrilett ol.

men hvordan er det med purreløk? er det noe babyene reagere på, slik som løk?

Skrevet

oi, det hørtes ikke bra ut skatten 21.41. takk for at du sa ifra.

Skrevet

spis sundt, dropp sjokkisen, drikk vann og gå en trilletur på en-to timer HVER DAG:)

Skrevet

Enig med kokosyklus her. Og husk at når man fullammer skal man ha ca 7-800 mer kcal enn normalt. Får du søtsug, spis knaskerøtter, sukkererter, frukt+++. Jeg prøver å ha knaskerøtter i stellebagen når vi er ute på tur. Men ammetåka lurer oppi en sjokolade i ny og ned....

Hvis du bor i nærheten av marka, bruk den! Gir kjempe bra trening å gå med vogn i kuppert terreng. Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg Nøklevann, 1 mil med masse opp og nedoverbakker, kan fint ta en dukkert der i varmen og.

Skrevet

Man skal ikke slanke seg bevisst under amming! Driten durenser ut fra kroppen går rett over i morsmelka som det står over her.

Med denne suppekuren så går man faktisk sulten og fordi man blir så kvalm og lei avsuppa at man lar være å spise.. Ikke bra under ammingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...