Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som plages med hovne legger og føtter i varmen? Jeg har skikkelige problemer med å gå, samt å få på meg sko. Har ett par slipperser som delvis passer. Håper det er bare varmen og ikke tegn på sv.skapsforgiftning. Noen råd? Har liten mulighet til å sitte med bena høyt før jeg kommer hjem fra jobb om ettermiddagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dypp bena i kaldt vann:) det hjalp meg her om dagen, men skal sies at jeg har ikke vært sånn suuuper hoven i bena heller da... også har jeg hørt at å drikke massevis med vann hjelper, men da blir det jo doturer mer enn noe annet!

Skrevet

Beina opp eller kalde vannbad... Og alle monner drar, så bena opp i lunsjen, om du sitter i telefonen eller et eller annet :)

Skrevet

Jeg har kjøpt kalde omslag på apoteket til å legge på beina.

Hjelper litt, men ingen sensasjon.

Bruker også disse på magen når jeg sitter ute i sola og merker at magen blir veldig varm.

Man skal ikke være hysterisk, men det er ikke bra når fostervannet blir for opphetet, det er påvist at hjerterytmen stiger (barnet blir stresset) ved veldig varme.

Eh... det var visst en digresjon.

Men ihvertfall- eneste jeg har funnet som hjelper er å drikke mye vann og som sagt omslag som kjøles ned i fryser'n.

Ikke noe å bruke på jobb, da, dessverre....

Skrevet

Om du har mulighet til det i løpet av dagen - ta deg en femminutter og sett deg og stryk forsiktig oppover leggene. Ikke noe hardhendt massasje, bare forsiktig stryking, nesten så det bare kiler. Svigermor lærte meg det når jeg begynte å hovne som verst for noen uker siden - hun har lymfeødem og kan masse triks :D Og det funker som bare juling, man kan nesten kjenne vannet forsvinne når man gjør det riktig. Ikke alltid det blir så mye effekt at jeg ser det veldig tydelig, men det kjennes at beina blir mindre stive og "stinne" av vann.

Ellers skulle det også hjelpe å massere på to punkter helt nederst på halsen - rett over og litt ut på siden for der kragebeina slutter. Har ikke helt fått prøvd ut den i praksis enda dog. (begge metodene er visstnok for å stimulere lymfesystemet til å "skjerpe seg" litt og ta unna)

Og så er jo støttestrømper og gode sko/sandaler/slipperser et must :)

Skrevet

Jeg går til akupunktur, og det holder det faktisk i sjakk

Skrevet

fikk først beskjed av jordmoren min om å drikke masse vann...

ble da seende ut som en ballong og ble skikkelig bekymret for evt s.forgiftning eller noe annet galt...fikk da beskjed om å drikke minst mulig vann...ser ikke ut som en ballong lenger nå,men får fortsatt ikke på andre sko enn min manns slipperser...

klarer knapt å bevege foten til tider,men gjør ikke fullt så vondt nå...

eneste jeg egentlig har merket er at det er veldig godt å få massert føttern og leggene...vet ikke konkret om det hjelper så mye,men det er steikanes godt ;-) hehe....

Skrevet

Jeg har tatt meg to-fem minutter på jobben innimellom.. Lagt meg ned enten i en sofa eller på gulvet, og tatt beina opp mot veggen. Ser skikkelig dumt ut, men deilig etterpå!

Støttestrømper bruker jeg på de verste dagene...men blir jo litt ekstra varm da... Er det en dag jeg vet jeg må stå og gå nesten hele dagen er det verdt det!

Ellers skulle jeg gjerne hatt flere råd selv :)

Skrevet

takk for mange gode råd. Skal være litt flinkere til å ta med småpauser, samt massere leggene.

Hjelp så varmt det er .........smelte smelte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...