Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Jeg blir så oppgitt av å se og lese om alle som får støtte fra nav. Selvfølgelig er det en del der ute som virkelig trenger det, men det er MANGE som helt fint hadde klart å arbeide opp penger slik som alle andre, istedet for å få nav til å kjøpe både det ene og andre til seg. Ja, det er urettferdig! Jeg skulle også gjerne fått hjelp til både sertifikat, bolig, fjernsyn, mobiltelefon, reiser, lommepenger mm. Jeg er student - med 300 000 i studielån, og har langt dårligere råd enn de som sitter på rompa med støtte fra nav - og som ikke gjør en sjit for pengene de får. Og som nevnt tidligere, jeg snakker ikke om de som virkelig er syke og trenger den hjelpen de kan få, men de som sliter med en og annen psykisk plage (hvem gjør vel ikke det?), vondt i en skulder eller et kne. Selvfølgelig finnes det en jobb der ute som hadde passet for dem. På lik linje med personer som er lammet fra hoften og ned - som sitter i rullestol og jobber 100%. Det er så mye trygdesvindel og utnytting av systemet at jeg blir helt kvalm, og jeg fatter ikke hvorfor ikke nav utfører flere kontroller, setter større grenser eller arbeider mer med å faktisk få personene det gjelder ut i arbeid!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 helt enig med deg. min største irritasjon for tiden er alle som blir sykemeldte i svangerskapet uten at de er syke :S blir oppgitt av sånt
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er faktisk til dels enig. Denne overgangsstønaden for eksempel, hva er kravene? Andre må ha barn i barnehage og jobbe, mens venninna mi får et nytt barn hvert 3dje år for å kunne sitte hjemme og få os. Hun har aldri hatt en jobb, men er helt frisk. Men jo eldre man blir, jo vanskeligere er det å komme ut i arbeidslivet! Det burde være mange flere tilrettelagte arbeidsplasser. Men når det er sagt, det er ikke akkurat lett å bli erklært uføretrygdet i dag.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Må si meg enig her jeg også! Er alt for mange late folk som sitter på ræva dagen lang, og som ikke gidder eller orker eller tør gå ut i arbeidslivet, og som ser på NAV som en flott løsning på deres problemer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå