Gå til innhold

Det er ikke gratis å amme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et voldsomt forbruk av ammeinnlegg, og jammen koster det litt i måneden!

Jeg lekker masse melk, og bruker minst 5 bokser ammeinnlegg i måneden. Det koster!!

Er glad for at jeg har melk og kan amme, altså, men irriterer meg over de dyre ammeinnleggene:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, husker det ja! Men alternativet mme er jo mye dyrere:p

Skrevet

Oi! Da bruker du jammen mer på en mnd enn jeg har på over 7 års amming tilsammen.

hehe..

Brukte mest flanell,jeg. Kluter jeg kunne vaske.

Skrevet

Du kan jo strikke noen i ull som du kan vaske. Fungerer bedre enn ammeinnlegg. Eller du kan kjøpe sånne kopper som samler opp melka.

Skrevet

Eller klemme armen mot det brystet som ikke ammes,pga utdrivningsrefleksen, og det stopper lekkasjen hos meg ihvertfall.

Skrevet

Nei, ingenting er vel gratis, men det er jo billig i forhold til den der erstatningen.

Jeg lakk også mye melk, og måtte sove med innlegg til minsten var 10 mnd :-/

Skrevet

Jada, det er mye billigere enn mme:-)

Jeg har prøvd kluter når jeg har vært tom for innlegg, men det trekker helt igjennom til klærne. Til og med når jeg har hatt en lang ammeøkt og puppene er slunkne, lekker det litt melk når utdrivningsrefleksen starter.

Skrevet

Har du prøvd å trykke på puppen (brystvorten) når du kjenner at melka kommer? Jeg brukte pekefingeren og trykte brystvorta godt inn når jeg kjente at refleksen begynte. Hjalp meg mye. Lakk som en sil med første, kunne vri gulpeklutene som jeg måtte ha på. Når jeg fikk dette tipset, så slapp jeg mye av lekkinga. Med andre brukte jeg nesten ikke ammeinnlegg i det hele.

Skrevet

Jeg var som deg, det gikk rett gjennom alt. Men løsningen min ble ullinnlegg med Chicco ammeinnlegg utenpå. Da trengte jeg ikke bruke så mange. Verdt et forsøk?

Skrevet

God ide å ha ullinnlegg under de vanlige.

Nei, har ikke prøvd å klemme på brystvorten, skal prøve det. Det hadde vært deilig å lekke bittelitt mindre.

Chicco er forresten de eneste gode ammeinnlegg, de føles ikke så søkkvåte og kalde når de har vært på en liten stund:-)

Gjest kalinikta
Skrevet

Kjøp i ull og bruk dem om igjen (kan jo vaskes). Det er bedre for puppene også. Du lekker nok ikke like mye etterhvert, babyen din er jo ganske ny ennå:)

Skrevet

Chicco er redningen for oss som lekker ;) Natusan sine måtte jeg jo bytte tre ganer i timen, minst! :)

Skrevet

Ja, med nr 1 hadde jeg ullinnlegg med papirinnlegg utenpå. Var og sånn at hvis leg tenkte på amming, så startet refleksen, og spruten stod.

Jenta var sikkert 10 mnd før jeg fikk tipset om å trykke på brystvorta, og det funket! Tenkte at det sikkert var fordi hun var så gammel, og at det hadde stoppet uansett. Men når nr 2 kom, så prøvde jeg igjen. Og slapp å bruke innlegg med nr 2! Kjøpte en pakke før jeg fikk han, for jeg hadde jo erfaringen fra nr 1. Men til slutt kunne jeg bare kaste den pakken, trengte de ikke. Brukte vel 6 stk, tenker jeg.

Skrevet

jeg håper det vil avta noe, ja, det er jo litt styrete med innleggene. finner dem dessuten slengende overalt i huset, hehe:DD

Skrevet

Prøv bambus innlegg! Da slipper du kjøpe så fryklig mange, så selv om de er litt dyre blir det garantert billigere i lengden. Og bambus er jo kjent for å vere superabsorberende;)

Skrevet

jeg har brut ammeinnleg 1gang.. Det var jo bare tull for meg, jeg lekker ikke.

Så her har jeg en hel pakke ståendes.. vil du ha den? ;P

Skrevet

hvor i all verden får man det, da ?? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...