Gå til innhold

Nå har hun glimret til atter en gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sliten å lei av biomor nå:(:(

Er i et samboerforhold med en mann som er skilt. Vi har det flott sammen, er klar for både bryllup og baby.

Han har barn med sin eks kone, og hun valgte å gå ut av det forholdet for 5 års tid siden.

Siden jeg kom inn i bildet for 3 år siden, har det vært det ene etter det andre. Å nå er snart grensen min nådd! Har holdt et ok forhold til henne for barnas skyld, men vet ikke hvor mye lengere jeg bare kan smile å være hyggelig..

I starten hadde far barna annenhver helg, pluss hver mandag.

Vi mottok da meldinger/telefoner fra henne ukentlig om han kunne ha barna. Spesielt i helgene. Hun er glad i en fest. Etterhvert begynte vi å si nei, å da fikk vi høre både det ene å det andre:(

Reis til helv.... er en gjennganger.

Hver juleferie/påskeferie/sommerferie har vi delt 50/50 på å ha barna. Vi er en familie når vi har barna og reiser på ferier sammen med dem. Drar bort i helgene. Den tiden vi ikke har barna er vi kun kjærster.

Påsken 2008 valgte mor å plassere bort barna hele tiden de skulle være sammen med henne. Hun valgte heller å feste, være fri å frank sammen med sine single veninner. Barna var kjempe skuffet, de trodde ikke mor ville være sammen med dem. At hun mislikte dem. Var fælt å se hvordan de hadde det. Ett stort oppgjør mellom mor og far da. Som endte opp med at det nå er delt foreldre omsorg 50/50.

Så kommer det som gjør at ting har toppet seg for meg: I år er det far som har fortrinnsrett å bestemme når han vil ha barna sammen med seg i ferien. Å allerede i fjor høst ble mor informert om når far ville ha barna denne sommeren. Dette grunnet bestilling av charter reise.

Nå skal vi reise på ferie om ca 2 uker, og etter turen har jeg og far barnefri i 2 uker.

Tror dere ikke at far fikk melding fra mor i dag, om at det passet ikke henne å ha barna den perioden vi har barnefri...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det ikke vært bedre om han hadde hovedomsorgen da? Det er det jeg sitter igjen med etter å ha lest innlegget. Så får mor ha "vanlig samvær" og to ukers ferie... Da greier hun kanskje å prioritere ungene den stunda?

Skrevet

Spør mannen din hvorfor han lar henne herje på med dere på den måten der. Og det er ikke snakk om at det er pga ungene, for det beste for ungene er faktisk at de voksne innretter seg etter et eller annet form for system. Beste for ungene er om hun begynner å ta ansvar selv, og det virker hun ikke moden nok til å gjøre før hun må. Og så lenge han lar henne styre på på den måten, trenger hun ikke ta ansvar.

Du er sammen med en virkelig tøffel, hennes tøffel, for dine lyster og behov er lavere på hans prioriteringsliste enn hennes. Hun får sitt igjennom, det gjør ikke du.

Livet begynte å endre seg her når jeg sa nok tull, og viste at jeg mente det. For deg nå er det tross alt ferie uker det dreier seg om, og vi har kun fem, så hun ødelegger to er jo faktisk halvparten hun bestemmer over, nesten.

Skrevet

Hvordan er det mulig å være så fullstendig ansvarsløs og upålitelig??

Jeg ville foreslått for mannen din at han kaller henne inn til en offisiell mekling slik at de får en uavhengig og nøytralperson til å prøve å hjelpe dem til et system som dama faktisk følger...

Skrevet

Det jeg sitter med følelsen av er at hun ønsker å fortsette å styre ex mannen sin. Altså deres liv!! Hadde tørna!!

Ville satt ned foten nå. Si at dere ikke har anledning til å gjøre det på noen annen måte. Hun får heller spørre foreldrene sine eller noen andre å passe barna. For ei umoden mor, går det virkelig ann å sette seg selv foran barna slik?

Skrevet

Vi valgte å ha 50/50. Å prioriteringene hennes har forbedret seg kraftig etter vi startet med det. Det skal hun ha.

Ikke plassert ungene rundt, men tilbragt tid sammen med de.

Men ser jo ikke bort fra at vi kan ende opp med full omsorg. Men det er synd, hun var en god mor når de var gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...