Sjokoladebanan Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 jeg har både hørt at sol er bra og fyfy på strekkmerker her inne. er det noen som har noen konkrete svar, eller dokumentasjon på at det er dumt/lurt med sol og strekkmerker?? litt kjekt å vite i denne sommervarmen om man skal sole dem eller gjemme dem vekk liksom :-) takk for svar :-)
ILRK Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Soler meg med strekkmerkene mine jeg ja... Kan jo ikke dekke til magen heller da, de forsvinner jo aldri, bare blekner med årene.. :-)
Sjokoladebanan Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2008 jeg vet dem blekner med tiden, men er det skadelig eller ikke med sol når dem er ferske.. det var det jeg tenkte på... har sett så mange forskjellige svar at jeg kunne ha godt ha tenkt meg noen form for dokumentasjon fra en link eller noe slik at man faktisk vet hva som er det lure eller ikke :-)
Håperpåønskebaby Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Jeg vet om flere som har vært i sol med sine strekkmerker og disse har da bleknet betydelig. Mine strekkmerker er veldig store og breie, og har endt opp med å bli mer markert rød.. Så for meg virker det som det er veldig individuelt. Mitt beste råd er å prøve seg fram og se selv
Vannekanne Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Jeg satt ute ca en halv time og solte bl.a. magen. Har gamle strekkmerker på magen, og de viser nå ganske godt siden magen har blitt relativt stor igjen. Det jeg ikke tenkte på var at jeg burde tatt på solkrem på magen, siden huden er tynn der nå. MEN: mine strekkmerker fikk sånn lilla-farve! Skrekk og gru- bestemte meg da for å aldri mer sole strekkmerker på gravid-mage uten solkrem hvertfall. Har ikke vært i solen med magen etter det, men skal bli morsomt og se. Hvis de blir mer lillaaktige gir jeg meg, ser bedre ut å ha hvit mage med hvite strekkmerker enn en litt brun mage med knall lilla strekkmerker.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 strekkmerker er arr å skal ikke ha sol på seg før di har bleknet! dekk til områdene med strekkmerker. det er iallefall mitt råd som hudpleier.. da unngår du at strekkmerkene blir dype å stygge...
ChellBell - har født! Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Enig med grysom.. Stekkmerker er arr og gror saktere hvis de får sol på seg pluss at de ikke alltid blir seende så pene ut etterpå. (nå kan man jo diskutere om strekkemerker i det hele tatt er pent da...). En annen ting er at strekkmerker som er nye bli veldig fort solbrente for huden der er så tynn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå