Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Svigermor er rimelig forbanna på meg fordi datteren min ikke får besøke henne alene. Og hun sier at det er bare fordi jeg vil være vanskelig. Men problemet er at hun drikker. Den siste uka har hun drukket øl konstant, først for å feire at det var sol, så for å feire at datteren bestod eksamen, så for å feire at streiken var over, alltid en unnskyldning. Hun er ikke dritings hele tiden, men jeg er redd for at den gangen hun tar en øl for mye, vil være den gangen datteren min er der. I går drakk hun fem øl mens vi var på besøk, og jeg syns det er rart at hun ikke kan legge bort ølen bare i noen få timer mens vi er der. Høres ikke dette ut som en alkoholiker? Ville dere stolt på å la en treåring være der/overnatte hos henne uten andre voksne til stede? Er så usikker på hva jeg skal gjøre, for her er det full krig.
Miss Misantrop Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Ser ingen grunn til at du skal levere datteren din til dette menneske. Det hadde vært helt uaktuelt for meg. Først får hun vise at hun kan være rusfri mens vi er der sammen (dattern min og jeg) så kan vi snakke om noe alene tid på dagen. Etterhvert om det går bra over lengere periode kan det bli snakk om overnattning. Hva mener din mann om dette?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Har du sagt som det er at hun ikke får overnatte fordi du føler de drikker for mye/ofte. Hun høres ut som en alkoholikker og vil jo desverre nekte for problemet i så fall da. Du får bare stå på ditt og heller la henne være sur på deg. Barnet først.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Jeg hadde gjort som deg! Hadde ikke tort å la barna mine vært alene med noen som drikker.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Aldri i livet om jeg hadde latt datteren min overnatte der hvis hun drakk. Hadde ikke latt henne være der alene for noen timer engang. Hun er alkoholiker så det holder. Hvis hun ikke kan la vær å drikke når dere er på besøk så har hun et problem hun nekter å innse. Og alkoholikere er som regel slik. Tenker kun på seg selv. Håper du står på ditt og ikke lar henne overnatte.
KaMa Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Syns ikke du er urimlig nei. Jeg er stor tilhenger av å handle i forhold til magefølelsen. Føler du deg ikke trygg på henne når det kommer til ungen din, så skal du selvfølgelig ikke overlate ungen til henne heller. Men selv ville jeg vært helt åpen og ærlig på hvorfor ikke ungen fikk være på besøk alene. Å drikke med småunger til stede er uansett ukult. Om hun er alkoholiker eller ei er det vanskelig å si noe om uten å kjenne personen. Men det spiller jo heller ingen rolle..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 et typisk tegn for alkoholikere er at de finner alltid en unnskyldning for å drikke sånn som di svigermor, feire sola, streiken er over, dattera bestod ekasmen osv osv. Så jeg hadde aldri latt mine unger vært alene med ei som henne heller.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Jeg syns også hun høres ut som en alkoholiker, og hadde heller ikke sendt barna mine dit alene.. Men, jeg mener at det må være mannen din sitt ansvar å krangle med sin mor.. Du skal ikke måtte være "the bad guy", dette er hans familie. Hadde dette gjeldt moren din hadde det vært du som måtte ta diskusjonen.. syns jeg.. Bare la henne være sur.. Når hjernen blir kvitt alkoholen ser hun nok at du har rett =)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #9 Skrevet 5. juni 2008 Vet hun hva du mener om dette? Drikker du selv veldig lite? Det kan jo hende hun ikke drikker så mye som du egentlig tror, kanskje du synes hun drikker mye fordi du drikker lite? Kanskje hun koser seg med alkohol i hyggelig selskap (med dere) og ikke gjør det alene med barna? Mamma var på besøk hos meg forrige helg, hun drakk sikkert 4 glass på kvelden, men rører ingenting når hun er alene og passer barna. Jeg ville ikke vært redd for mine barn hos henne, jeg ville heller ikke reagert om hun tok seg ett glass alene etter at barna sov heller, men tror ikke hun hadde gjort det. Kan du snakke med henne? Si at du bekymrer deg litt for å la barna være tilstede alene når det konsumeres alkohol, og ta det litt derifra? Hvis hun ER alkoholiker og ikke klarer seg uten store mengder alkohol når hun passer barna, da ville jeg ikke latt henne være alene med de
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #10 Skrevet 5. juni 2008 Hvis du lar datteren din være der alene kommer hun nok til og feire det med en øl også. Man kan iallfall ikke være sikker på at hun ikke gjør det. Synes du gjør rett jeg. Jeg setter heller ikke barnet mitt alene hos noen(svigers) som drikker ofte.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #11 Skrevet 5. juni 2008 Jeg ville nok ikke gjort det, jeg skjønner godt grunnen din, men ville heller ikke gjort det hvis jeg fikk en dårlig magefølelse generelt. Det er viktig å stole på de man lar barna være alene med.. Bare av den enke grunn at du skal kunne være 100% sikker på at barnet ditt har det BRA. Ikke bare at det går greit, men at det går BRA...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå