Gå til innhold

FAEN FAEN FAEN FAEN FAEN!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har ødelagt innhalasjonskammerene til ungene! JA, det er 2 stykker!!!!!!! Hvordan skal jeg få gitt minsten medisin nå da?????? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ; DUMME MEG!

Kan jeg få ny på apoteket uten resept? Når jeg har resept fra før?? (altså, på den jeg henta, idag...???)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja du kan få ny, lett og greit uten at noen blir sinte.... det kan hende du må betale 200 kroner, men det tror jeg ikke... jeg har bare måttet betale en gang.

Skrevet

de vil jo se når du komer at du har fått på resept før. så det skal nok gå bra.

men...hvor gamel er ungen din? jeg finner ikke min jeg...den ble søkk vekke her en dag og jeg har respeten liggende, har abre ikke vært å henta en ny,men jeg kan sette inhalatoren i munnen hans og trykke ned for han trekker pusten inn med munnen om den står der...han er 19 mnd....vet ikke hvor gammel din er......

Skrevet

Det må du IKKE gjøre støvsuger karina. Er en grunn til at man bruker den babyhaleren, og det er for at de ikke skal få i for mye... ser jo i røret at det blir liggende igjen mye. Fikk sterke advarsler om det når min største fikk astma,at jeg aldri måtte gi uten babyhaleren. De kan få hjerteflimmer, og stans om det blir for ille,,,,,

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk forsvar. Da må jeg finne et apotek som er åpent, da.... wrææææææl!!!!

Nei, han må ha den babyhaleren. Han er jo bare 9 mnd...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg må ha NYE...ikke bare ny... ungene har samme,bare forskjellige størrelser.... huffhuff

Skrevet

I følge legen min kunne jeg det. derfor jeg har gjort det.

gambler ikke me dhelsa til elias uten å rådføre meg med lege først.

Skrevet

Ja, bare ta med resepten + den ødelagte på apoteket så får du ny.

Skrevet

Haha,ødela den første jegfik til minsten også...den første dagen. fikk brukt den en gang..

Men jeg ringte legen og fikk ny resept jeg.

Slipper og betale da også.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed av legen(spurte ikke engang) om å IKKE gi rett fra sprayen, men å bruke kammeret!!! Dette fordi det var farlig for ungen å få det inn i slik!!!!

Skrevet

Sorry, men det er nettopp det du gjør, gambler med helsa hans. Vil råde deg til å spørre flere leger jeg da, så får du garantert et helt annet svar. Når du bruker sprayen rett i munnen hans får han alt for mye på en gang. Det er jo derfor man har babyhaler, for at dosa skal fordeles over flere pust og ikke bli så konsentrert... Du risikerer mye med å gi uten haler, kanskje din sønns liv til syvende og sist... Sier det ikke for å være slem, tenker bare på sønnen din. ...:)

Skrevet

Nå skal jeg være såpass frekk å si det at jeg gambler ikke med helsa til elias. det vet ikke du noen ting om. ikke vet du hvilken dose han har, ikke vet du hvilke leger jeg har snakket med å ikke vet du hvor ofte han får medisin. du vet rett og slett ingen ting om vår situasjon. så nei, jeg gambler ikke med helsa til elias. når man får beskjed fra barnelegen og din egen fastlege at vi kan bruke(det betyr ikke at alle kan det, kommer ann på dosen sa dem til meg, ja jeg stoler på dem.) den rett i munnen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har resept på den jeg har, altså,den er jo brukt opp... jeg har IKKE på snuppa sin.... får ringe legen imorra...

Skrevet

Valg av medisiner for barn og ungdom opp til 15 år

Trinn 1:

Behandles hos barn med korttidsvirkende beta-2 agonist, f. eks Ventoline med inhalasjonskammer i anfallsbehandling når man blir tett.

Trinn 2:

Skal hos barn behandles med lavdose inhalasjonssteroid. Anfallsmedisin etter behov. Hos barn under 7-8 år alltid spray med inhalasjonskammer.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Over 7-8 år kan prøve inhalasjonspulver

Står på astma og allergiforbundets sider.... sier ikkke mer jeg:)

Skrevet

Det er skikkelig ekkelt å få hjerteklapp av den medisinen. Jeg kunne få det av bricanyl jeg. Hjertet ble skikkelig stressa og banka kjappe, små slag. Gusj det var ekkelt:(

Skrevet

Æsj ja, tok en dose for mye selv , under eksamen for to år siden jeg da. Fikk skikkelig hjerteflimmer,svetta haglet,ble svimmel,kvalm og skikkelig dårlig. Måtte ha hjelp ut i friskluft.. grøss.. Har ikke tatt ei dose siden heller,fikk helt noia bare ved tanken etterpå.

Skrevet

jeg har aldri fått beskjed om at jeg må bruke kammeret, vi fikk beskjed om at så fort han var stor nok til å puste riktig uten kammer var det bare å sette igang. Så det gjør han nå, kammeret er jo ment som hjelp til de små som ikke tar instrukser om å puste riktig....

Skrevet

Som jeg sa, jeg har ftt beskjed fra barnelege(på sykehuset faktisk) og fastlegen at jeg kan bruke den ogi kke kammeret når han kan puste selv.

jeg gidder ikke å krangle med deg. du tror du har rett, men akkurat her stoler jeg mer på legene. okei? la MEG få gjøre som JEG gjør og slutt å bry deg. ja tenk, nå var jeg kvass!! men når mennesker kommer å legger seg oppi hva jeg gjør og på død og liv skal trø opp i ansiktet på meg ''det står det på nettet, så det så'', ja da blir jeg irritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...