Gå til innhold

nå har jeg bestikki datteren min her........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke akkurat så stolt av det da, men jenta mi er veldig liten og selv om ho til normalen spiser bra så går ho veldig sakte oppover, så sakte at det bekymmrer barnelegen litt.

Og nå i varmen orker hun ikke å spise så veldig mye mat, hun spiser hva som helst da er ikke kresen i hele tatt men spiser veldig lite selv av favoritt maten.

Og ho begynner å miste vekt det er jo absolutt ikke bra.

Så idag bestakk jeg ho med litt brus etter så og så mange skjeer med grøt. slik at ho fikk i seg en god porsjon.

Kommer ikke til å gjøre sånt ofte men godt å se ho få i seg en ordentlig porsjon med middag for en gangs skyld.

Idet siste har det liksom bare blitt med 2-3 munnfuller av mat før ho ikke orker å spise mere, og hvis det fortsetter så vil ho jo bli vant med mindre mat og derfor ikke ville spise mer om det så blir kaldt.

Merker at ho har mer energi nå etter måltidet også så viser jo at den lille kroppen trengte det.

Og nei ho fikk ikke mye brus da men en og en halv munfull ca i koppen etter et antall skjeer.

Jo er nemmelig veldig glad i brus men får det stort sett bare en gang i uka, en fredag eller lørdag. Kommer ann på hvilken dag vi lager noe spesielt til middag. Og selv da får hun max en halv kopp. Ellers så drikker hun bare vann.

Godt å vite at ho har fått i seg en god (barne) posjon med grøt da, for blir bekymmra når jeg ellers får i ho max en halv skive til frokost Litt frukt til lunsj, noen få biter middag, og en youghert samt litt frukt til kveldsmat.

Før varmen satt inn spiste hun en skive til frokost, frukt og youghert til lunsj. en god posjon middag, et lite frukt måltid en stund etter middag og barnegrøt eller en brødskive til kvelds.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke prøve å la henne spise litt oftere da? Har også ei småspist her nemlig. Det hjelper å tilby bittelitt frukt eller noe imellom. Eller å la henne sitte lenge å spise selv. Brus har jeg enda ikke tydd til, men det er sikkert greit så lenge det ikke blir hver dag. Håper bare ikke hun blir helt hyper når hun skal sove da :)

Skrevet

jenta mi reagerer ikke på sukker i hele tatt ho. Og ble jo bare karnsje 10 munnfuller ho fikk tilsammen da så ikke massevis.

Og når det gjelder å spise oftere så har jeg prøvd det, tilbyr ho frukt med gjevne mellomrom men ho vil stort sett ikke ha, spiser karnsje en bit og det er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...