Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på vei hjem fra jobb i dag måtte jeg bremse hardt( jeg hadde veldig lav fart) og kjente at bilbeltet trykket magen skikkelig. Jeg har kjent liv etter det, men burde jeg bekymre meg allikevel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har jo sånne bilbelter til gravide.. husker ikke hvor de selger det.. men de har reklamert for de i bladet gravid.

 

skal sende deg linken om jeg finner den.

Skrevet

Er ikke farlig det=) men bare for å si en ting,der jeg har lest om denne puten som gravide sitter på som du trer bilbelte igjen så står det faktisk at det er ikke påvist at det er tryggere,er mest for komforten sin del.dette har vært diskutert mange ganger hær inne, å det er faktisk ikke dokumentert at det har noen virkning hvis man skulle være så uheldig æ kræsje...men mange synes det er mere behagelig å bruke dette da de synes det ikke klemmer så mye på magen:) sier ikke dette for å skape diskusjon altså,men jeg å trodde dette var en "billig" investering for babyens sikkehet hvis jeg skulle være så uheldig å komme ut for noe,men så viste det seg at det faktisk ikke er bevist at det hindrer skader på babyen...

Skrevet

Sist jeg gikk gravid,brukte jeg et slik belte for gravide,gjør det denne gangen også,men sisst ble vi påkjørt bakfra,fikk da beskjed fra jm at hadde jeg ikke brukt det,hadde det ikke gått så godt som det gjorde,neo jeg har stor tro på.

 

Jeg kjente at belte ville dra seg opp på magen men at gravidbelte holdt det nede. Det som trygg trafikk mener er at belte ligger under magen,men det tror jeg ikke det hadde gjort i mitt tilfelle. Strammer belte for hardt og brått over magen,kan livmoren revne og barnet får ikke næring og oksygen og dermed kan det dø.

 

Jeg oppfordrer alle til å bruke det,men forstår jo at enkelte,som ikke har brukt det i en situasjon der det kreves,eller har nære bekjente som har det,stoler på det trygg trafikk sier.

 

Har også en venninne som ble påkjørt og brukte dette,livmoren revnet litt,men ikke mye og fikk beskjed da hun kom på sykehuset at hvis hun ikke hadde brukt det belte,så hadde hun mistet barnet sitt. Jeg setter meg ikke inn i en bil uten det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...