Gå til innhold

Hvor ofte kjenner dere liv/bevegelser/spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det varierer fra barn til barn. Men litt morsomt å sammeligne.

Hvor ofte kjenner dere liv? Hvor lenge varer bevegelse/spark hver gang?

Jeg er i uke 31. Ca. hver 10-30 min. kjenner jeg bevegelser. Det er mer bevegelse/spark på kvelden enn på dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle nettopp spørre om omtrent det samme! kan likegodt svare her i steden:)

Jeg kjenner mest etter kl 5 om ettermiddagen... pussig?? spesielt når jeg har lagt meg om kvelden - da blir det mye aktivitet!

Jeg er i uke 33 nå, og har hele tiden hatt en rolig baby, ikke spesielt vondt eller plagsomt med bevegelsene der inne.. (alt er fint på alle undersøkelser og ul)

Jeg lurte egentlig på om dere andre også opplever stor forskjell fra dag til dag? Noen dager kjenner jeg masse - hele dagen - andre dager er det veldig rolig i magen... har sikkert noe med stillingen til babyen å gjøre, men artig om andre har tanker om dette.

Skrevet

Kjenner han sparker minst èn gang i timen, ofte mer. Men mest på kveldstid. B-menneske dette tror jeg, lik mora ;)

Skrevet

Her varierer det veldig, alt fra jevnlig gjennom hele dagen, med noen sovepauser innimellom, til lite andre dager. Har sjekket at alt står bra til der inne, så hun er nok bare mer bedagelig noen dager enn andre ganger innimellom :)

Skrevet

jg er i uke 30 og kjenner mye hele dagen.

jg har til dags dato ikke vært i tvil om hun er der el ikke.

det er sååå nyyyydelig:)

tenk å slippe å være engstelig, men dt roer seg nok ned etterhvert:P

Skrevet

Jeg kjenner også mest om ettermiddagen og kvelden!

Og også dersom jeg sitter mye stille i løpet av dagen (noe jeg ikke gjør når det er så varmt på kontoret - ute i ispauser etc)

Skrevet

hei:)

jeg er i dag 38+6 i dag.jeg kjenner stort sett liv om kvelden,og tidlig på morningen.i løpet av dagen er det bare en rumpe som smyger seg litt fra høyre side av ribbena til venstre:)

det er herlig å kjenne litt mer aktivitet på kveldstid.men det er vel rimelig trangt etterhvert??

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 30 og vákner nesten hver dag til at det fóles som om han stár og tramper ned pá den siden hvor jeg ligger! Sá er det rolig en stund men jeg kjenner han beveger seg mer go mer ná, og spseielt dersom jeg bóyer meg fremover over litt tid pá jobb, og han ikke fár god nok plass, da fár jeg masse spark nederst i magen.

Ellers sá kjenner jeg det ogsá veldig godt nár jeg kommer hjem etter jobb og utover kvelden, da "slár han háret lós" og vrir og áler seg rundt, kjempemorsomt og det kiler jo sánn! Kan tydelig se og kjenne ryggen pá den ene siden og sá merker jeg at den blir borte igjen og da har han vel lagt seg litt pá langs igjen ;-)

Skrevet

Så hyggelig at dere forteller sine :-)

Skrevet

Min sover på natta og er våken nesten hele tiden etter at jeg står opp. I allefall i det siste da jeg bare har sittet på ræva å solt meg. Når han sparker så sparker han ifra med den ene foten på hoftekula mi ! Akkurat som at han får skikkelig motstand da

Skrevet

Er snart i uke 32 og de fleste dagene kjenner jeg veldig mye bevegelse, og det er fantastisk, kjenner at jeg fort blir litt bekymra dersom han er roligere enn han pleier.

Har vært på flere ul og nå sist i uke 30 da lå han med hodet ned, rygg og rompe på venstre side og beina til høyre, og sånn føler jeg at han har ligget ei stund nå. Han romstrerer litt, og av og til stikker rompa litt ut på siden og han kan ha noen ganske kraftige spark på høyre side.

Blir veldig aktiv når jeg spiser og skal legge meg.

Når jeg våkner på natta og kjenner på magen, føler jeg han kryper sammen på venstre side. Blir aldri lei av å se hvordan magen beveger seg når han holder på, det er fantastisk!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...