hrmpf Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Har begynt å få noen flotte streker på magen.. Påvirker sola noe med tanke på strekkmerkene? Altså, blir de lysere eller mørkere ved soling når man er gravid? Sitter og soler magen en del jeg ihvertfall...
vår74 Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Hei Burde være forsiktig med å sole deg(magen) ikke bra for barnet å bli overopphetet, dette var beskjed jeg fikk fra JM. (dette var ikke akuratt svar på sp.målet ditt....)
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Barnet blir ikke overopphetet av solen,du blir overopphetet først....barnet er beskyttet det! Men selfølgelig alt med måte:)
M by M Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Sist jeg var gravid, fødte jeg i juli og solet meg en god del før det. Fikk strekkmerker rundt navlen som var veldig små, men de var der. Etter fødselen gikk de over til å bli lysere og syntes bare direkte om jeg skøv huden sammen på magen. Da så man skrukkene ;-) Denne gangen er de strekkmerkene jeg hadde uheldigvis blitt betydelig større, men jeg soler meg for det. Syns ikke de syns mer eller mindre med sol. Men dette er min erfaring da. Kan godt hende de blir "tatovert" på en måte slik arr blir av sola. Passer på å smøre ofte og mye med fet krem da så huden er elastisk også med solkrem. Er ikke bra å bli overopphetet. I første omgang er det ikke bra for oss gravide å bli for varme. Hjertet vårt har allerede en gedigen ekstraoppgave å utføre på grunn av graviditeten. Samt at man fort får ødemer i varmen. Og om du blir veldig varm, kan fostervannet også bli for varmt og det er ikke bra for babyen. Om man får ubehag av varmen, er det på tide å kjøle seg ned i skyggen eller ta seg et bad. Det er forresten bra å bade nå i varmen fordi vannet rundt kroppen bidrar til at vi driver ut vannet som er oppsamlet i ben og armer og at vi så tisser det ut. Også drikke masse vann så klart. Dette ble laaaangt... men men ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå